Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Biznes na poligonie


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-11-19 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Biznes na poligonie
fot. US Army
W przyszłym roku odbędą się w naszym regionie największe od lat ćwiczenia wojsk NATO. Czy polskie firmy mogą zarobić na wielkich manewrach wojsk w 2020 r.?
Manewry pod nazwą Defender Europe 2020 mają być największymi od kilkudziesięciu lat ćwiczeniami wojskowymi z udziałem amerykańskiej armii oraz żołnierzy z innych państw należących do NATO. Łącznie ma w nich wziąć udział blisko 37 tys. przedstawicieli sił zbrojnych, z czego aż 20 tys. osób zostanie przetransportowanych ze Stanów Zjednoczonych. Razem z nimi do Europy trafi kilkadziesiąt tysięcy sztuk „dużego” sprzętu wojskowego, w tym czołgów oraz transporterów opancerzonych wraz z niezbędnym zaopatrzeniem.

Już w lutym 2020 r. zacznie się przemieszczanie wojsk NATO, w tym z terenu Niemiec do Polski, a następnie do Litwy, Łotwy i Estonii. To oznacza że w pierwszym półroczu będzie wzmożone zapotrzebowanie na usługi związane z transportem, zakwaterowaniem i wyżywieniem dla liczącej 37 tys. osób grupy żołnierzy, którzy będą musieli się przemieścić, przenocować i zjeść ciepły posiłek.

– Współczesne armie nie są w stanie same obsłużyć takich manewrów i to nawet w tak wielkiej organizacji, jaką jest jak U.S. Army – mówi Ron Farkas, prezes i założyciel firmy Poland-US Operations, która jest polskim zleceniobiorcą amerykańskiego Departamentu Obrony i NATO. – To ogromna szansa dla polskich firm, bo w najbliższych miesiącach szykuje się prawdziwy wysyp zamówień na usługi transportowe, zakwaterowanie, jak również dostawy różnego rodzaju towarów czy usług – tłumaczy Farkas. Skorzystać mogą na tym firmy z wielu różnych branż, np. zajmujące się produkcją i dystrybucją żywności, transportem, w tym drogą kolejową, utylizacją niebezpiecznych odpadów, jak również oferujące tłumaczenia, a nawet wynajmujące hale namiotowe czy agregaty prądotwórcze.



Wygrana w przetargu dla armii amerykańskiej czy szerzej dla samego NATO otwiera furtkę do kolejnych tego typu zleceń – podkreśla Ron Farkas. To z kolei daje możliwość otrzymania kolejnych zleceń już z wolnej ręki. – Armia amerykańska korzysta z tej furtki przy spiętrzeniu zamówień do zrobienia „na wczoraj” oraz nieprzewidzianych sytuacjach, do których często dochodzi podczas dużych manewrów – mówi Farkas.

Zespół Doradców Gospodarczy TOR we współpracy z Poland-US Operations przygotował 2-dniowe szkolenie, które pomoże poruszać się w gąszczu przepisów i międzynarodowych systemów zakupowych dla firm zainteresowanych skorzystaniem z zamówień m.in. dla U.S. Army oraz NATO. Podczas szkolenia uczestnicy poznają m.in.:

• reguły przyznawania kontraktów międzynarodowych z uwzględnieniem specyfiki polskiego rynku, wymogi administracyjne i formalne, sposoby wyszukiwania informacji na temat przetargów oraz przygotowywania ofert,

• zasady funkcjonowania podwykonawcy i poddostawcy, gdzie można znaleźć informacje na temat dużych przetargów międzynarodowych, w których potrzebny będzie cały łańcuch firm i dostawców,

• możliwości networkingu – przetargi międzynarodowe są ogólnodostępne i z tego względu stanowią szansę na nawiązanie kontaktu z firmami na całym świecie poprzez system ogłoszeń, spotkań czy ogólnodostępnych szkoleń w ramach prowadzonych postępowań.

Szkolenie będzie doskonałą okazją do przygotowania się na przyszłoroczne zamówienia związane z manewrami Defender Europe 2020.

Więcej informacji na kursu oraz formularz rejestracyjny można znaleźć TUTAJ.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Arabia: Zamówienie na 120 samolotów Airbusa

Biznes i przemysł

Air Arabia: Zamówienie na 120 samolotów Airbusa

Aleksander Domański 18 listopada 2019

Garuda Indonesia odebrała pierwszego Airbusa A330neo

Biznes i przemysł

Garuda Indonesia odebrała pierwszego Airbusa A330neo

Emilia Derewienko 18 listopada 2019

Wizz Air: Klasa biznes powinna zostać zakazana

Prawo i polityka

Wizz Air: Klasa biznes powinna zostać zakazana

Justyna Urbaniak, Aleksander Domański 19 listopada 2019

 

Biznes na poligonie

Biznes i przemysł

Biznes na poligonie

19 listopada 2019

Wizz Air: Klasa biznes powinna zostać zakazana

Prawo i polityka

Wizz Air: Klasa biznes powinna zostać zakazana

19 listopada 2019

Garuda Indonesia odebrała pierwszego Airbusa A330neo

Biznes i przemysł

Garuda Indonesia odebrała pierwszego Airbusa A330neo

18 listopada 2019

Air Arabia: Zamówienie na 120 samolotów Airbusa

Biznes i przemysł

Air Arabia: Zamówienie na 120 samolotów Airbusa

18 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5