Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Autonomiczne pojazdy na brukselskim lotnisku


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-05-05 17:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autonomiczne pojazdy na brukselskim lotnisku
Tak ma wyglądać Airport Autonomous ShuttleFot. 2getthere
Władze brukselskiego lotniska i De Lijn zdecydowały się na współpracę z 2getthere w zakresie wprowadzenia autonomicznych autobusów na trasie pomiędzy lotniskiem a parkingiem długoterminowy. Pasażerowie mają z nich korzystać od roku 2021.
Pod koniec kwietnia 2018 roku władze brukselskiego lotniska (Brussels Airport Company), De Lijn (operator i przewoźnik pasażerski należący do władz Walonii) zawarły porozumienie z firmą 2getthere zajmującą się technologiami przewozów autonomicznych o wprowadzeniu do roku 2021 nowego połączenia, które ma działać pod nazwą Airport Autonomous Shuttle. Będą to pierwsze pojazdy autonomiczne obsługujące europejskie lotnisko i poruszające się w normalnych ruchu.

Prace nad wdrożeniem takiego rozwiązania rozpoczęły się jeszcze w roku 2015. Po wstępnych analizach De Lijn i zarząd lotniska zdecydowały się na autonomiczne autobusy elektryczne. Później dokonano wybory kontrahenta, który wdroży stosowne technologie i dostarczy pojazdy.

Autobus mają być gotowe w lecie 2019 roku i od razu trafią na tory testowe wykorzystywane przez 2getther w Utrechcie. Pierwsze pojazdy trafią na lotnisko na początku roku 2020 i zostaną poddane kolejnej fazie prób, które będą prowadzone w pobliżu strefy biznesowej Brucargo. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, a sprawdzane będą m.in. zdolności pojazdów do bezwypadkowej jazdy w różnych warunkach pogodowych, to z nowych autobusów pasażerowie skorzystają już w roku 2021.

Arnaud Feist zarządzający brukselskim lotniskiem podkreśla, że już teraz brukselski port jest wielkim multimodalnym węzłem w ramach którego bezproblemowo funkcjonuje wiele różnych środków transport. Wprowadzenie zautomatyzowanych autobusów ma zaś wpisywać się w politykę przedsiębiorstwa stawiającego na nowoczesne technologie i zrównoważony rozwój.
– W innych państwach funkcjonują już pojazdy autonomiczne, ale często poruszają się po wydzielonych trasach z obsługą na pokładzie. Tutaj, celem jest wprowadzenie autonomicznego pojazdu na drogi publiczne. To technologia, która przemawia do wyobraźni – mówił flamandzki minister ds. mobilności Ben Weyts.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kolejna misja kosmiczna z udziałem polskiej firmy

Biznes i przemysł

Kolejna misja kosmiczna z udziałem polskiej firmy

Redakcja 05 maja 2018

Wild: Miasto przy lotnisku zaplanujemy wspólnie z samorządami

Infrastruktura i lotniska

Wild: Miasto przy lotnisku zaplanujemy wspólnie z samorządami

Roman Czubiński 05 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5