Airbus zmienił harmonogram produkcji największego samolotu cywilnego, Airbusa A380 oraz wojskowego transportowca A400M. Według nowego planu, do roku 2020 producent będzie rocznie realizował sześć egzemplarzy A380 i osiem A400M. Konsekwencją tych działań będą zmiany nawet na 3700 stanowiskach pracy.
Airbus potwierdził oficjalnie
zmianę planów dostawy A380 i A400M. Nowy harmonogram, który został już przedstawiony europejskiej radzie zakładowej, obejmuje roczną produkcję sześciu A380 i ośmiu A400M do roku 2020. W związku z tym, producent rozpoczął rozmowy z pracownikami fabryk Airbusa w całej Europie. Firma chce przeanalizować potencjalne konsekwencje nowego harmonogramu dla zatrudnionych i rozpocząć wspólne działania łagodzące.
Firma szacuje, że zmiany na stanowiskach pracy dotkną nawet 3700 etatów w fabrykach Airbusa w całej Europie – we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Władze spółki przekonują, że większość z tych pracowników będzie mogła znaleźć pracę w innych programach Airbusa.
W tym roku wyprodukowanych zostanie 12 sztuk A380 – największego samolotu pasażerskiego na świecie, natomiast w przyszłym roku Airbus wyda ich już o 1/3 mniej, czyli zaledwie 8 egzemplarzy. Giganty Airbusa nie sprzedają się najlepiej – w tym tygodniu informowaliśmy o tym, że zamówienie na sześć sztuk A380 przez
Virgin Atlantic zostało anulowane.
W ostatnim czasie największe zamówienie na superjumbo jakie wpłynęło do Airbusa pochodzi od przewoźnika znad Zatoki –
Emirates Airlines. Największe linie lotnicze świata zdecydowały się na zakup 20 maszyn z opcją na zamówienie kolejnych 16. Rozmowy na temat superjumbo prowadzi również
British Airways, które są obecnie posiadaczami 12 samolotów tego typu.