Partner serwisu
Biznes i przemysł

airBaltic realizuje projekt zielonego latania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-05-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Łotewskie linie airBaltic w pełni wdrożyły projekt E-GEN, którego celem jest dalsze zwiększanie efektywności ekologicznych lotów. Dzięki temu przewoźnik liczy na jeszcze większe zmniejszenie emisji CO2 i poprawę wydajności swojej floty.

Projekt E-GEN

Projekt E-GEN umożliwił airBaltic modernizację systemów nawigacji satelitarnej w swojej flocie bombardierów Q400 NextGen. W rezultacie łotewska linia wdrożyła procedury podejścia o najwyższej precyzji, poprawiając wydajność paliwową i umożliwiając bardziej niezawodne lądowania.

– airBaltic, jako innowacyjna firma, zawsze dąży do zwiększenia swojej wydajności i skorzystania z najnowocześniejszej dostępnej technologii. Jesteśmy dumni, że udało nam się wdrożyć ten program modernizacji przy współudziale UE i współfinansowaniu Europejskiej Agencji GNSS (GSA) oraz utorować drogę innym europejskim liniom lotniczym, by podążały one naszymi śladami – powiedział Pauls Cālītis, wiceprezes ds. operacji lotniczych w airBaltic

Projekt został uruchomiony we wrześniu 2015 r., a jego działania techniczne zostały pomyślnie zakończone w tym roku. Od czasu wdrożenia airBaltic wykonał już ponad 500 podejść o najwyższej precyzji w całej Europie. Projekt E-GEN jest współfinansowany przez GSA i umożliwi całej flocie airBaltic korzystanie z podejść satelitarnych. EGNOS (European Geostationary Overlay Service), to satelitarny system wspomagający poprawiający sygnał obecnego systemu GPS. Zwiększona dokładność i integralność zapewniona przez EGNOS umożliwia satelitarne procedury podejścia instrumentalnego z pionowym i bocznym prowadzeniem, LPV200, równoważnym z systemem ILS o kategorii CAT I.

Kolejny, 17. A220 we flocie

W ostatnich dniach kwietnia łotewski airBaltic powitał w Rydze swojego 17. airbusa A220-300. Dostarczona (28 kwietnia) maszyna otrzymała rejestrację YL-AAQ. To trzeci z ośmiu A220 przewidzianych do dostawy w tym roku dla przewoźnika. Jak dotąd linia przewiozła 2,4 mln pasażerów na pokładzie samolotów airbus A220-300, co daje 1/4 wszystkich pasażerów przewoźnika w tym okresie. A220-300 wykonały ponad 23,9 tys. lotów i przeleciały ponad 63 tys. godzin blokowych. Do końca tego roku flota A220-300 powiększy się o kolejnych pięć samolotów tego typu. Łącznie przewoźnik zamówił 50 maszyn A220 wraz z opcjami na kolejnych 30 samolotów tego typu.

Więcej A220 we flocie to także efekt tegorocznej decyzji airBaltic. Łotewski przewoźnik poinformował w lutym, że wycofa z floty wszystkie boeingi B737 już jesienią tego roku. To rok wcześniej, niż zakładał pierwotny plan przewoźnika. Przyśpieszenie wymiany B737 podyktowane jest zminimalizowaniem różnorodności floty i skorzystanie z dodatkowej wydajności samolotów airbus A220-300, które będą jedynym odrzutowym typem maszyn obsługiwanym przez airBaltic, a od 2024 r. będą jedynym typem samolotu we flocie airBaltic.

airBaltic obsługuje loty do 70 miast z Rygi, Tallina i Wilna, oferując największy wybór miejsc i dogodnych połączeń przez Rygę. Latem tego roku airBaltic zaoferuje nowe połączenia z Tallina do Malagi, Brukseli i Kopenhagi. Natomiast wiosną br. łotewski przewoźnik uruchomił nowe i bezpośrednie połączenia z Rygi do Dublina, Stuttgartu i Lwowa. Warto dodać, że łotewski przewoźnik w ciągu całego 2018 r. przewiózł 4 135 711 pasażerów, to o 18 proc. więcej niż w roku 2017 i rekord w historii przewoźnika. Flota linii składa się obecnie z 37 samolotów: ośmiu boeingów B737, 17 airbusów A220 oraz 12 bombardierów Q400 NextGen.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ATR Aircraft z silnym wzrostem w 2023 r.

Biznes i przemysł

ATR Aircraft z silnym wzrostem w 2023 r.

Piotr Bożyk 17 lutego 2024

Thai Airways zamówiły 45 boeingów 787 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 16 lutego 2024

Walka z czasem airBaltic. 200 mln euro do spłaty na już

Biznes i przemysł

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Biznes i przemysł

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

ATR Aircraft z silnym wzrostem w 2023 r.

Biznes i przemysł

ATR Aircraft z silnym wzrostem w 2023 r.

Piotr Bożyk 17 lutego 2024

Thai Airways zamówiły 45 boeingów 787 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 16 lutego 2024

Walka z czasem airBaltic. 200 mln euro do spłaty na już

Biznes i przemysł

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Biznes i przemysł

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5