Boeing i amerykańska firma leasingowa, Air Lease Corporation, ogłosiły, że sfinalizowały zamówienie na kolejne osiem samolotów wąskokadłubowych B737 MAX 8. Wartość zakupu to 936,8 mln dolarów według cen katalogowych.
Air Lease Corporation leasinguje samoloty dla ponad 80 linii lotniczych w 47 krajach świata i jest jednym z dużych klientów, kupujących ulepszony model B737. Kolejne osiem egzemplarzy podniesie liczbę zamówionych przez ALC Boeingów MAX-ów do 138. Do tego momentu Air Lease Corporation otrzymała cztery maszyny B737 MAX 8, a dostawa piątej będzie miała miejsce w maju 2018 roku.
– Te samoloty doskonale pasują do ALC i rosnącego zapotrzebowania naszych linii lotniczych na dodatkowe Boeingi 737 MAX 8. Nasz sukces, związany z dotychczasowymi zakupionymi MAX-ami, mówi o silnym zapotrzebowaniu rynku na te samoloty – mówi John Poerschke, wiceprezes Air Lease Corporation. Przedstawiciel Boeinga, wiceprezes Ihssane Mounir stwierdził, że amerykański leasingodawca ma znakomite wyczucie odnośnie prognozowania zapotrzebowania linii lotniczych na nowe samoloty.
Amerykański producent dostarczył jak dotąd ponad 100 samolotów typu B737 MAX do ponad 20 klientów na całym świecie. Na zakup Boeingów 737 MAX 8
skusiły się również Polskie Linie Lotnicze LOT. Odbiór dwóch pierwszych miał miejsce w grudniu ubiegłego roku, kolejne trzy mają dołączyć do floty przewoźnika w tym roku, a ostatni – w 2019 roku. Jak tłumaczył prezes LOT-u, Rafał Milczarski, linie lotnicze chcą, aby do 2020 roku we flocie narodowego przewoźnika było co najmniej 15 samolotów wąskokadłubowych – docelowo miałyby to być właśnie MAX-y.