Partner serwisu
Biznes i przemysł

Aerofłot chce 100 mln pasażerów na 100-lecie firmy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aeroflot.ru

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Aerofłot chce 100 mln pasażerów na 100-lecie firmy
fot. Aerofłot
Największy rosyjski przewoźnik w związku ze zrealizowaniem przed terminem założeń planu rozpisanych do 2025 roku ogłosił nowe cele. Grupa chce do 2023 roku, kiedy to przypada stulecie powstania Aerofłotu, obsługiwać 90-100 mln pasażerów rocznie.

W 2017 roku grupa przewiozła 50,1 miliona podróżnych, dzięki czemu Aerofłot znalazł się w pierwszej piątce przewoźników Europy i znalazł się wśród 20 największych grup lotniczych świata pod względem obsłużonych klientów.

Założenia strategii

Plan zakłada, że dźwignią wzrostu będzie niskokosztowa linia Pobeda. Wedle władz grupy Pobeda nadal ma duży potencjał wzrostu na rynku rosyjskim. Do roku 2023 ma rocznie przewozić 25-30 milionów pasażerów.

Wszystkie linie lotnicze Grupy mają zrealizować nowe cele. Rossija Airlines ma za zadanie zwiększyć przewóz na trasach łączących europejską część Rosji z dalekowschodnimi regionami największego państwa świata. Aurora, przewoźnik regionalny dla Dalekiego Wschodu, ma podwoić liczbę operacji do roku 2023.

Większy tranzyt, nowe węzły

Drugim celem strategii jest zwiększenie międzynarodowego ruchu tranzytowego z 5 milionów pasażerów obsłużonych w 2017 r. do 10-15 milionów w 2023 r. Aerofłot ma postawić na tranzyt na linii Europa – Azja. Linie doskonale zdaje sobie sprawę z wielkości azjatyckiego rynku oraz jego tempa wzrostu.

Trzecim celem jest otwarcie regionalnych węzłów do 2023 roku. Grupa chce uczynić z Soczi, Jekaterynburga i Nowosybirska duże centra przesiadkowe dla ruchu wewnątrzrosyjskiego. Z kolei port w Krasnojarsku ma stać się dużym hubem międzynarodowym.

Grupa planuje zwiększenie ruchu regionalnego z 7 milionów pasażerów w 2017 r. do 19 milionów pasażerów w 2023 r. Jest to związane między innymi z dekretem prezydenckim, który zakłada rozbudowę sieci, tak aby do 2024 r. 50% wszystkich zaplanowanych lotów krajowych omijała Moskwę.

Rodzime samoloty i cyfryzacja

Czwartym celem jest zwiększenie udziału nowych rosyjskich samolotów we flocie Grupy. Biorąc pod uwagę wszystkie kontrakty – zarówno te już zrealizowane, jak i te niedawno podpisane – Grupa spodziewa się obsługiwać 200 samolotów SSJ-100 i MC-21 do 2026 r.

Wedle zapowiedzi władz Grupy zaciśnięta zostanie współpraca z United Aircraft Corporation, rosyjską korporacją działającą w przemyśle kosmicznym i zbrojeniowym. Celem tej kooperacji jest zapewnienie, by nowe maszyny spełniały międzynarodowe standardy bezpieczeństwa. Aerofłot ocenia, że do realizacji ambitnych założeń będzie potrzebna flota składająca się z około 520 samolotów.

Piątym punktem strategii jest zwiększenie poziomu cyfryzacji w całej Grupie Aerofłot, aby zmaksymalizować wydajność operacyjną. Według międzynarodowej firmy doradczej Bain&Company, Aerofłot zajmuje czwarte miejsce wśród światowych przewoźników na świecie pod względem poziomu cyfryzacji. Grupa planuje dalsze inwestycje w tym segmencie, między innymi wprowadzając rozwiązania wykorzystujące tzw. sztuczną inteligencję.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Prawo i polityka

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Rafał Dybiński 11 września 2023

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Biznes i przemysł

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Mateusz Kieruzal 12 kwietnia 2023

Aerofłot rok po agresji Rosji w Ukrainie. Wizerunkowa klęska giganta

Biznes i przemysł

Bruksela kwestionuje sprzedaż samolotów dla Aerofłotu. Złamano sankcje?

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2023

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Rafał Dybiński 04 listopada 2022

Zobacz również:

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Prawo i polityka

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Rafał Dybiński 11 września 2023

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Biznes i przemysł

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Mateusz Kieruzal 12 kwietnia 2023

Aerofłot rok po agresji Rosji w Ukrainie. Wizerunkowa klęska giganta

Biznes i przemysł

Bruksela kwestionuje sprzedaż samolotów dla Aerofłotu. Złamano sankcje?

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2023

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Rafał Dybiński 04 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5