Największy rosyjski przewoźnik w związku ze zrealizowaniem przed terminem założeń planu rozpisanych do 2025 roku ogłosił nowe cele. Grupa chce do 2023 roku, kiedy to przypada stulecie powstania Aerofłotu, obsługiwać 90-100 mln pasażerów rocznie.
W 2017 roku grupa przewiozła 50,1 miliona podróżnych, dzięki czemu Aerofłot znalazł się w pierwszej piątce przewoźników Europy i znalazł się wśród 20 największych grup lotniczych świata pod względem obsłużonych klientów.
Założenia strategiiPlan zakłada, że dźwignią wzrostu będzie niskokosztowa linia Pobeda. Wedle władz grupy Pobeda nadal ma duży potencjał wzrostu na rynku rosyjskim. Do roku 2023 ma rocznie przewozić 25-30 milionów pasażerów.
Wszystkie linie lotnicze Grupy mają zrealizować nowe cele. Rossija Airlines ma za zadanie zwiększyć przewóz na trasach łączących europejską część Rosji z dalekowschodnimi regionami największego państwa świata. Aurora, przewoźnik regionalny dla Dalekiego Wschodu, ma podwoić liczbę operacji do roku 2023.
Większy tranzyt, nowe węzłyDrugim celem strategii jest zwiększenie międzynarodowego ruchu tranzytowego z 5 milionów pasażerów obsłużonych w 2017 r. do 10-15 milionów w 2023 r. Aerofłot ma postawić na tranzyt na linii Europa – Azja. Linie doskonale zdaje sobie sprawę z
wielkości azjatyckiego rynku oraz jego tempa wzrostu.
Trzecim celem jest otwarcie regionalnych węzłów do 2023 roku. Grupa chce uczynić z Soczi, Jekaterynburga i Nowosybirska duże centra przesiadkowe dla ruchu wewnątrzrosyjskiego. Z kolei port w Krasnojarsku ma stać się dużym hubem międzynarodowym.
Grupa planuje zwiększenie ruchu regionalnego z 7 milionów pasażerów w 2017 r. do 19 milionów pasażerów w 2023 r. Jest to związane między innymi z dekretem prezydenckim, który zakłada rozbudowę sieci, tak aby do 2024 r. 50% wszystkich zaplanowanych lotów krajowych omijała Moskwę.
Rodzime samoloty i cyfryzacjaCzwartym celem jest zwiększenie udziału nowych rosyjskich samolotów we flocie Grupy. Biorąc pod uwagę wszystkie kontrakty – zarówno te już zrealizowane, jak i te
niedawno podpisane – Grupa spodziewa się obsługiwać 200 samolotów SSJ-100 i MC-21 do 2026 r.
Wedle zapowiedzi władz Grupy zaciśnięta zostanie współpraca z United Aircraft Corporation, rosyjską korporacją działającą w przemyśle kosmicznym i zbrojeniowym. Celem tej kooperacji jest zapewnienie, by nowe maszyny spełniały międzynarodowe standardy bezpieczeństwa. Aerofłot ocenia, że do realizacji ambitnych założeń będzie potrzebna flota składająca się z około 520 samolotów.
Piątym punktem strategii jest zwiększenie poziomu cyfryzacji w całej Grupie Aerofłot, aby zmaksymalizować wydajność operacyjną. Według międzynarodowej firmy doradczej Bain&Company, Aerofłot zajmuje czwarte miejsce wśród światowych przewoźników na świecie pod względem poziomu cyfryzacji. Grupa planuje dalsze inwestycje w tym segmencie, między innymi wprowadzając rozwiązania wykorzystujące tzw. sztuczną inteligencję.