Zdziarski: Pesa konstruuje tabor dla CPK [film]
Infrastruktura i lotniska
Trwają prace nad dwusystemową wersją ezt Elf o mniejszym nacisku na oś – informuje prezes zarządu Pesy Krzysztof Zdziarski. Jak dodaje, rozpoczęła się już współpraca z biurami konstrukcyjnymi w celu przygotowania pojazdów, które firma zaoferuje w przetargach na tabor dla potrzeb CPK.
Wśród nowych konstrukcji, nad którymi pracuje Pesa, jest projekt nazwany wstępnie Elf 3. – Chcemy zaproponować w nim nowe rozwiązania – zapowiada Zdziarski. Jednym z nich ma być dwusystemowy napęd. Konstruktorzy Pesy zamierzają też zmniejszyć w nim naciski na oś.
Nowym wyzwaniem będzie dla Pesy udział w przetargach na tabor dla potrzeb CPK. – Trwają przygotowania inżynierskie. Bardzo intensywnie pracujemy z biurami konstrukcyjnymi oraz z naszymi dostawcami, którzy obsługują także producentów pojazdów dużych prędkości. Na pewno będziemy gotowi – zapowiada prezes Pesy.
Podczas debaty na temat przygotowań do budowy CPK Zdziarski podkreślił, że bydgoski producent nie boi się ani krajowej, ani zagranicznej konkurencji, liczy się też jednak z tym, że nie zdobędzie wszystkich związanych z CPK zamówień taborowych. – Nie jest dobrze, kiedy cały tort przypada jednemu graczowi. Rywalizacja między wieloma różnymi podmiotami oznacza rozwój – zaznaczył. Prezes wspomniał o „krzywej uczenia się”, związaną z realizacją kontraktów zagranicznych. – Mamy duży potencjał inżynierski. Jesteśmy już bardzo blisko osiągnięcia zdolności do wyprodukowania pociągów KDP – zadeklarował.
Prowadzące do CPK linie mają być obsługiwane w większości nowym, wysokiej jakości taborem. Potrzeby są oceniane na sto kilkadziesiąt nowych składów, z których część ma rozwijać prędkość 250 i więcej km/h. Wartość programu taborowego to – według wstępnych szacunków ok. 7 mld zł.
Nowym wyzwaniem będzie dla Pesy udział w przetargach na tabor dla potrzeb CPK. – Trwają przygotowania inżynierskie. Bardzo intensywnie pracujemy z biurami konstrukcyjnymi oraz z naszymi dostawcami, którzy obsługują także producentów pojazdów dużych prędkości. Na pewno będziemy gotowi – zapowiada prezes Pesy.
Podczas debaty na temat przygotowań do budowy CPK Zdziarski podkreślił, że bydgoski producent nie boi się ani krajowej, ani zagranicznej konkurencji, liczy się też jednak z tym, że nie zdobędzie wszystkich związanych z CPK zamówień taborowych. – Nie jest dobrze, kiedy cały tort przypada jednemu graczowi. Rywalizacja między wieloma różnymi podmiotami oznacza rozwój – zaznaczył. Prezes wspomniał o „krzywej uczenia się”, związaną z realizacją kontraktów zagranicznych. – Mamy duży potencjał inżynierski. Jesteśmy już bardzo blisko osiągnięcia zdolności do wyprodukowania pociągów KDP – zadeklarował.
Prowadzące do CPK linie mają być obsługiwane w większości nowym, wysokiej jakości taborem. Potrzeby są oceniane na sto kilkadziesiąt nowych składów, z których część ma rozwijać prędkość 250 i więcej km/h. Wartość programu taborowego to – według wstępnych szacunków ok. 7 mld zł.
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |