Partner serwisu

Zamówienie Czech Airlines na A220 i A321XLR znika z portfela zamówień Airbusa

Avgeek 07.08.2021

arrow
arrow
Zamówienie Czech Airlines na A220 i A321XLR znika z portfela zamówień Airbusa
Fot. Airbus Media
Zamówienie Czech Airlines na A220 i A321XLR znika z portfela zamówień Airbusa
Zamówienie Czech Airlines na A220 i A321XLR znika z portfela zamówień Airbusa
Walczące o przetrwanie Czech Airlines anulowały swoje zamówienia na siedem wąskokadłubowych Airbusów nowej generacji: A220-300 oraz A321XLR - wynika z nowo opublikowanego podsumowania zamówień i dostaw francuskiego producenta.
Ostatnie podsumowanie zamówień i dostaw Airbusa, obejmujące okres do 31 lipca br., pokazuje, że siedem odrzutowców dla Czech Airlines zostało anulowanych. Europejski producent wcześniej domagał się odszkodowania od czeskiego przewoźnika za zamówienia, które pozostały nieopłacone.

Czech Airlines ogłosiła upadłość w marcu tego roku, a wierzycielom polecono zgłaszanie wierzytelności. Rejestr upadłości zawiera ponad ponad 6,4 tys. roszczeń, w tym najnowsze wpisy z 20 maja br. zarówno od Airbusa, jak i spółki zależnej Airbus Canada. Roszczenia Airbusa dotyczą zamówienia Czech Airlines na trzy A321XLR i cztery A220-300 z 2019 r., kiedy przewoźnik zmienił poprzednie zamówienie na kilka maszyn A320neo. Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule "Airbus z roszczeniami wobec Czech Airlines w związku z zamówieniem A220 i A321XLR".

Czech Airlines oraz Airbus postanowiły nie udzielać komentarzy w tej sprawie. Jednak jak udało się nam ustalić w źródłach zbliżonych do Airbusa, najprawdopodobniej producent podpisał porozumienie z czeską linią na mocy której roszczenia Airbusa będą rozłożone do spłaty na kilka lat, a linia będzie miała możliwość w przyszłości ponownie zamówić nowe maszyny producenta.

Zamówienie z 2019 r.


Czeska linia poinformowała w październiku 2019 r.
, o uzupełnieniu ówczesnej floty A319 i A330-300, a także dalszej rozbudowy siatki połączeń, aby dotrzeć na więcej rynków. Według ówczesnych informacji przewoźnika pokład A220-300 skonfigurowany miał być dla 149 pasażerów w jednej klasie podróży, podczas gdy A321XLR zapewnić miał najwyższy komfort w układzie dwóch klas podróży dla 195 pasażerów.

Warto dodać, że w 2019 r. Czech Airlines anulowały część zamówienia na A320neo. Przewoźnik posiadał zamówienie na siedem maszyn tego typu i zrezygnował z czterech. Dlatego Airbus nie chcąc stracić klienta zaoferował nową kombinację w postaci dwóch typów samolotów: A220 i A321XLR.

Flota CSA


Odchudzona flota Czech Airlines składa się obecnie tylko z pięciu samolotów: trzech ATR-ów 72-500, jednego airbusa A319 oraz jednego A320.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony