Partner serwisu

Wizz Air zainteresowany slotami Lufthansy, ale kluczowe są koszty

Rafał Dybiński 05.06.2020

Wizz Air zainteresowany slotami Lufthansy, ale kluczowe są koszty
fot. Piotr Bożyk
Wizz Air jest zainteresowany slotami, które Lufthansa musi przekazać we Frankfurcie i Monachium innym konkurentom, po tym jak narodowy przewoźnik Niemiec zatwierdził uzgodniony z Komisją Europejską rządowy pakiet ratunkowy na poziomie 9 mld euro.
Tania linia lotnicza z Węgier zrezygnowała na początku bieżącego roku ze swoich usług w stolicy Hesji. Rozpoczęła oferowanie trzy lata wcześniej, podobnie jak Ryanair, największy rywal w Europie. Teraz pojawiła się ogromna okazja do powrotu, bowiem Lufthansa odda 24 sloty konkurentom w swoich dwóch kluczowych krajowych portach lotniczych.

- Czy jesteśmy zainteresowani slotami Lufthansy? Zasadniczo tak, moglibyśmy być zainteresowani, ale trzeba rozpatrywać takie sprawy w odpowiednim kontekście. Powinniśmy mieć zapewnioną również możliwość szerszego dostępu w dłuższej perspektywie - przyznał Jozsef Varadi, prezes Wizz Air, który zwrócił uwagę na kwestie opłat lotniskowych.

- Jeśli patrzę na obecne stawki dostępne na rynku, to z pewnością nie bylibyśmy zainteresowani obsługą żadnego z tych dwóch portów lotniczych. Powodem, dla którego opuściliśmy Frankfurt, była przecież niezdolność lotniska do dalszego zapewnienia rozsądnych kosztów oferowania. Nie będziemy szukać okazji, które kryją za sobą wysokie koszty - dodał sternik przewoźnika z Węgier.

Stolicy Hesji nie opuści na pewno Ryanair, którego prezes Michael O'Leary godzi się na wyższe stawki. Ekspansja przewoźnika z Irlandii zależy jednak wyłącznie od realizacji zamówień na samoloty Boeinga 737 MAX, które mają powiększyć flotę największej taniej linii lotniczej na świecie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo