Partner serwisu

Wizz Air postawi odważniej na Gatwick i obsadzi tam Airbusy A321XLR

Rafał Dybiński 07.05.2020

Wizz Air postawi odważniej na Gatwick i obsadzi tam Airbusy A321XLR
fot. Wizz Air
Wizz Air rozważa otwarcie w tym tygodniu nowego drugiego brytyjskiego węzła komunikacyjnego w porcie Londyn-Gatwick, ponieważ inne linie lotnicze, takie jak Virgin Atlantic i British Airways, podejmują kroki w celu ograniczenia tam swojej działalności – donosi serwis "Simple Flying".
Przewoźnik z Węgier niedawno otworzył nową bazę w Abu Zabi, skąd będzie latać do Katowic, Budapesztu, Bukaresztu, Sofii oraz Kluż-Napoki, a także zamierza jeszcze bardziej rozszerzyć w przyszłości swoją powietrzną aktywność w Europie.

Wizz Air zamówił do 2026 roku aż 268 nowych maszyn. 178 z nich to Airbusy A321neo, a dwadzieścia Airbusy A321XLR przeznaczone do rejsów dalekiego zasięgu. To stwarza szerokie możliwości do otwarcia kolejnych tras.

Drogie Heathrow tylko dla prominentnych klientów

Londyńskie lotnisko Gatwick zawsze było pożądanym portem dla linii lotniczych ze względu na niższe koszty. Prominentni przewoźnicy, tacy jak British Airways, koncentrują się głównie na znacznie droższym Heathrow. Gatwick umożliwiło już takim liniom lotniczym takim jak Norwegian, Virgin Atlantic i easyJet założenie swoich baz w stolicy Anglii.

Dziesięć maszyn Wizz Air korzysta aktualnie z trzeciego londyńskiego portu Luton, skąd przewoźnik uruchomi pięć nowych tras w przyszłym miesiącu, ale ale lotnisko jest mniejsze od Gatwick i nie ma najlepszej lokalizacji dla podróżnych. Konkurenci tacy jak Ryanair czy easyJet byli w znacznie lepszej sytuacji pod tym względem, biorąc pod uwagę Londyn.

Airbusy A321XLR desygnowane do nowej bazy

– Spoglądaliśmy na Gatwick od dawna i mamy ambicję zbudować tam bazę – ujawnił Jozsef Varadi dla stacji "Bloomberg", prezes Wizz Air, która skorzysta na problemach Virgin Atlantic, Norwegiana i mniejszego poziomu oferowania British Airways, wypełniając powstałą lukę na Gatwick i wykupując dostępne w niedalekiej przyszłości miejsca na swoje maszyny. Trudno jeszcze przewidzieć ile samolotów węgierskiego przewoźnika trafi na Gatwick, które jest dwukrotnie większe od Luton. Wiele wskazuje na to, że zaparkują tam wkrótce Airbusy A321XLR, desygnowane do rejsów długodystansowych na Bliski Wschód oraz do Stanów Zjednoczonych.

Wizz Air przewoźnik poinformował również wcześniej o otwarciu na zachodzie Ukrainy nowej operacyjnej bazy i uruchomieniu połączenia ze Szczecina do Lwowa. Tanie linie lotnicze z główną siedzibą w Budapeszcie obsługują Europę Środkowo-Wschodnią, Europę Zachodnią, Gruzję oraz Izrael. Flota przewoźnika liczyła przed wybuchem pandemii 121 samolotów i docierała do 150 destynacji.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo