Partner serwisu

Wizz Air jak narodowy przewoźnik, sprowadza Węgrów do domu

Emilia Derewienko 07.04.2020

Wizz Air jak narodowy przewoźnik, sprowadza Węgrów do domu
fot. Piotr Bożyk
Węgierska tania linia lotnicza Wizz Air repatriuje swoich obywateli i transportuje sprzęt medyczny dla rządów Europy Wschodniej. To jeden z przykładów, kiedy przewoźnicy niskokosztowi włączają się we współpracę z rządem, aby wspólnie przeciwdziałać pandemii koronawirusa.
Wizz Air jest jedną z kilku linii lotniczych zaangażowanych w akcję repatriacyjną w czasie zagrożenia COVID-19 w Europie. Tanie linie, podobnie jak touroperatorzy, szczególną uwagę w ostatnim czasie zwracają na współpracę ze służbami rządowymi, aby jak najszybciej sprowadzić swoich obywateli do ojczyzny.

– Staramy się postępować właściwie – powiedział Agencji Reutera dyrektor generalny Wizz Air, Jozsef Varadi. – Tak, rząd i inne instytucje płacą za loty, ale nie jest to czas na zysk… Najważniejszą obecnie kwestią jest pomoc – dodał.

Wizz Air przeprowadził dwa loty repatriacyjne ze Stanów Zjednoczonych na Węgry, przy czym to rząd Budapesztu otrzymuje rachunek i zabezpiecza posiłki na pokładzie. Linia lotnicza obciążyła rząd kosztami lotu czarterowego, jednak odmówiła ujawnienia jego wartości. Reklama lotu do Budapesztu za 880 dolarów w jedną stronę, pojawiła się jednak na profilu konsulatu w Los Angeles.

Wizz Air dodaje, że amerykańskie przepisy uniemożliwiają pasażerom otrzymania rachunku, ponieważ przeprowadzone loty zaliczane są do niekomercyjnych misji humanitarnych. – Amerykańskie władze dały nam zielone światło do działania na zasadzie niepobierania opłat od pasażerów. W przeciwnym razie nie uzyskalibyśmy pozwoleń. I właśnie tego ściśle przestrzegaliśmy – poinformowała rzecznika węgierskiego przewoźnika.

Rzecznik rządu powiedział, że pasażerowie ostatecznie zapłacili za lot. – Obywatele węgierscy płacili za zagraniczne misje poniżej cen rynkowych, a państwo węgierskie płaciło za resztę. Loty repatriacyjne były misją rządu Węgier, dlatego pasażerowie nie byli zobowiązani do zapłaty Wizz Air – stwierdził Minister Spraw Zagranicznych.

Wizz Air obsługiwał również loty dla innych rządów w regionie, w tym dla Słowenii i Macedonii. Prowadzi także rozmowy z innymi. Przewoźnik wyznacza na loty repatriacyjne 10 proc. swojej floty i deleguje do nich 200 swoich pracowników.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo