Partner serwisu

Wielki powrót lotnictwa. IATA i ACI: Przepisy muszą być spójne na całym świecie

Emilia Derewienko 20.05.2020

Wielki powrót lotnictwa. IATA i ACI: Przepisy muszą być spójne na całym świecie
fot. unsplash
Dwie instytucje lotnicze, ACI, reprezentująca lotniska oraz Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) wzywają rządy do zapewnienia, aby wszelkie nowe środki wspierające lotniska i linie lotnicze po kryzysie pandemii były poparte dowodami naukowymi i spójne na całym świecie.
Sektor lotniczy poniósł ogromne straty na skutek globalnego zatrzymania ruchu lotniczego, w celu ochrony przed koronawirusem. IATA szacowała straty dla linii lotniczych na 314 mld dolarów i apelowała do rządów państw o natychmiastową pomoc publiczną dla swoich krajowych przewoźników. Teraz, przymierzając się do reaktywacji osłabionego lotnictwa, wiele zależy od współpracy kluczowych graczy w tym sektorze.

ACI i IATA wspólnie wydały dokument, opisujący powrót przemysłu lotniczego – Bezpieczne ponowne uruchomienie lotnictwa. Priorytetami wspólnie opracowanego tekstu pozostaje zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów na lotniskach i pokładach samolotów, w trakcie całej podróży – tak, aby zminimalizować ryzyko zarażenia COVID-19 i zapobiec sytuacji, w której to obiekty lotnicze stają się źródłem ponownej infekcji.

ACI i IATA są członkami COVID-19 Aviation Recovery Task Force (CART) kierowanym przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO). CART umożliwia współpracę między rządami oraz między rządami i przemysłem, która jest w tym momencie niezbędna do zapewnienia spójności środków – te są niezbędne do ponownego przywrócenia łączności.

– Obecnie nie ma jednego środka, który mógłby zminimalizować wszystkie ryzyka związane z ponownym uruchomieniem podróży lotniczych. Wważamy, że globalnie spójne, oparte na wynikach podejście, stanowi najskuteczniejszy sposób równoważenia ograniczenia ryzyka z potrzebą odblokowania oszczędności i umożliwienia podróży – mówi Angela Gittens, dyrektor generalna ACI World. Podkreśliła, że skutki pandemii to największe wyzwanie przed jakim stanęło lotnictwo komercyjne.

Optymistyczne wnioski wysnuwa Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA. – Należy pamiętać, że ryzyko przeniesienia choroby na pokład jest bardzo niskie. Jesteśmy przekonani, że lotnictwo nie będzie znaczącym źródłem ponownej infekcji – stwierdził.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo