Partner serwisu

W Nigerii pojawił się pomysł budowy nowych pasów startowych. Eksperci protestują

Justyna Urbaniak 28.12.2017

W Nigerii pojawił się pomysł budowy nowych pasów startowych. Eksperci protestują
fot. Pixabay
Eksperci rynku lotniczego zgodnie przyznają, że żadne z nigeryjskich lotnisk nie wymaga budowy drugiego pasa startowego, ponieważ większość z nich nie obsługuje wystarczającego ruchu. Tymczasem inwestycje takie planowane są w dwóch portach lotniczych w kraju.
Zdaniem ekspertów środki pieniężne przekazywane na budowę nowych pasów startowych są niepotrzebne, szczególnie w momencie, w którym rośnie zadłużenie kraju. Stanowisko to ogłoszono w momencie, w którym komitet Zgromadzenia Narodowego ds. Lotnictwa i przedstawiciele stanu Enugu w południowej części Nigerii zatwierdzili budowę drugiego pasa startowego dla Portu Lotniczego Abudża oraz Portu Lotniczego Akanu Ibiam.

Były przewodniczący Nigeryjskiej Inicjatywy Bezpieczeństwa Lotniczego (NASI), kapitan Dung Pam stwierdził, że lotniska nie potrzebują drugiego pasa, ponieważ nie obsługują odpowiedniego ruchu pasażerskiego.

– Infrastruktura lotniskowa, powstająca obecnie, jest rażąco niewykorzystywana, a większość z naszych lotnisk nie jest w stanie nawet osiągnąć wyniku w ruchu pasażerskim, zaprojektowanego przy okazji projektowania tych portów – powiedział Pam.

Zdaniem eksperta, roczny budżet na utrzymanie drogi startowej i wpływy z opłat pobieranych za lądowanie powinny być wykorzystywane do przeprowadzania kompleksowej konserwacji dotychczasowej infrastruktury.

Pam powołał się na przykład lotniska Heathrow, które posiada dwa pasy startowe. Lotnisko obsługuje 78 milionów pasażerów rocznie w kraju liczącym około 65 mln osób. Tymczasem Nigeria z liczbą mieszkańców wynoszącą 180 mln osób obsługuje rocznie 15 mln pasażerów w samym Lagos, co odpowiada 69 proc. całego ruchu w tym państwie.

Ekspert przyznał, że ruch na lotnisku Heathrow jest prawie pięciokrotnie większy niż na lotnisku Lagos i prawie ośmiokrotnie większy niż na lotnisku w Abudży. Zamiast budować drugi pas startowy, tak jak to jest w porcie Heathrow, znacznie lepiej byłoby zadbać o odpowiednią organizację ruchu w nigeryjskich portach lotniczych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony