Partner serwisu

Váradi: 13 nowych baz i 260 tras Wizz Air od początku pandemii. Rządy nie zrobiły nic dobrego

Emilia Derewienko 10.12.2020

Váradi: 13 nowych baz i 260 tras Wizz Air od początku pandemii. Rządy nie zrobiły nic dobrego
fot. Piotr Bożyk
– Ostatnie osiem miesięcy było żałosną porażką rządów, które powinny być skoordynowane w swoich działaniach przeciwko COVID-19. Po co poddawać ludzi kwarantannie, skoro nie zostali przebadani? – pytał retorycznie József Váradi, dyrektor generalny Wizz Air, który wziął udział w wydarzeniu Routes Reconnected.
Szef węgierskiej linii lotniczej Wizz Air przyznał, że okres pandemii był wymagający dla przewoźników powietrznych. – Podjęliśmy wiele błędnych decyzji, ale finalnie jesteśmy zadowoleni. Każdy kryzys to problem, ale także szansa. Jeśli boisz się podejmowania decyzji, jesteś nikim – mówił podczas spotkania z prowadzącym rozmowę Davidem Stroudem.

Rozwój w czasie pandemii, bez pomocy rządu

Władze Wizz Air z pewnością były wyjątkowo zdeterminowane w kwestii rozwoju przewoźnika, bez względu na szalejącą pandemię koronawirusa. – Musimy zapewnić sobie rozwój gdzie indziej i wykorzystać zmieniającą się dynamikę. Patrzyliśmy w przyszłość i inwestowaliśmy w przyszłość, myśląc o tym w jaki sposób chcemy wyjść z pandemii. Musimy wyjść z kryzysu jako silniejsza linia lotnicza i lepsza konkurencja – stwierdził stanowczo József Váradi.

Zapewnił, że władze niskokosztowego przewoźnika decyzję o tym, co robić, podjęły szybko i zdecydowanie. – Byliśmy przygotowani na popełnienie błędów. Niektóre decyzje były strategiczne, a inne bardzo oportunistyczne i zostały podjęte z powodu pandemii – tłumaczył. Jednak większość z nich została podjęta na podstawie badań sprzed kryzysu.

Jednocześnie Varadi podkreślił, że rządy państw nie mogą pozwolić sobie na popełnianie wielu błędów. – Nie zrobiły nic dobrego. Ostatnie osiem miesięcy było żałosną porażką rządów, które powinny być skoordynowane w swoich działaniach przeciwko COVID-19. Po co poddawać ludzi kwarantannie, skoro nie zostali przebadani? – komentował.

Cel: Stymulować popyt na latanie

Od początku pandemii Wizz Air uruchomił 260 nowych tras i 13 nowych baz, m.in. w Katanii, Doncaster, Dortmundzie, Larnace, Londynie-Gatwick, Mediolanie Malpensa, Oslo i Tiranie. Z kolei w styczniu 2021 roku ma zostać uruchomiony nowy przewoźnik – Wizz Air Abu Zabi, którego start jest wynikiem dobrych stosunków ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi.

– Nie mamy rynków strategicznych, myślimy o nich wyłącznie w kategoriach zysku – stwierdził József Váradi. Jak dodał, spodziewa się otwarcia większej liczby baz Wizz Air w Wielkiej Brytanii, jednak nie określił dokładnych miejsc.

Szef przewoźnika zwrócił uwagę, że stymulowanie popytu jest teraz ważniejsze niż zwykle. Váradi oczekuje również zmniejszenia kosztów od portów lotniczych. – Wizz Air potrzebuje teraz niższych kosztów bardziej niż kiedykolwiek, aby naprawdę stymulować popyt. Chęć ludzi do podróżowania się nie zmieniła, jednak warunki ekonomiczne, a co za tym idzie, popyt, już tak – podsumował.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przewoźnicy niskokosztowi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony