Partner serwisu

Volotea wycofała ostatniego boeinga B717 w Europie

Avgeek 16.01.2021

Volotea wycofała ostatniego boeinga B717 w Europie
fot. Piotr Bożyk
Po niespełna 10 latach służby hiszpańska Volotea wycofała swojego ostatniego boeinga 717. Ten niskokosztowy przewoźnik był ostatnim europejskim operatorem boeingów 717.
Hiszpańskie linie wprowadziły te dość nietypowe w Europie samoloty do swojej floty podczas powstania w 2011 r. Na przestrzeni lat Volotea obsługiwała loty flotą 19 boeingów 717. Następnie w marcu 2016 r. przewoźnik rozpoczął proces wymiany floty B717 na airbusy A319.

Od 11 stycznia br. przewoźnik obsługuje loty wyłącznie airbusami A319. Warto dodać, że w maju 2019 r. Volotea ogłosiła dodanie do swojej floty sześciu A319. W tym samym roku Volotea przejęła trasę dla pracowników Airbusa między zakładami produkcyjnymi w Hamburgu i Tuluzie. Niemiecki przewoźnik Germania, poprzedni operator na tej trasie, zaprzestał w lutym 2019 r. swojej działalności.

Boeingi 717 Volotei zabierały na pokład 125 pasażerów tylko w klasie ekonomicznej. Model ten jest samolotów McDonnell Douglas MD-80 i MD-90. Napędzają go silniki Rolls-Royce BR715. B717 nigdy nie okazał się sukcesem handlowym: od 1995 do 2006 roku wyprodukowano jedynie 156 maszyn tego typu. Boeing 717 został zaprojektowany w celu skrócenia czasu obsługi naziemnej i do obsługi krótkich tras z dużą częstotliwością.

W Europie cztery samoloty typu boeing 717 posiadał w swojej flocie hiszpański Spanair. Maszyny tego typu miała również linia AeBal z Balearów, a dziewięć sztuk znajdowało się we flocie fińskiej linii Blue1. Obecnie największym operatorem samolotów B717 jest amerykańska Delta. Posiada ona w swojej flocie 85 maszyn tego typu czyli ponad połowę wyprodukowanych boeingów B717.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony