Partner serwisu

Vistara odebrała pierwszego airbusa A321neo z rozkładanymi fotelami klasy biznes

Avgeek 26.07.2020

arrow
arrow
Vistara odebrała pierwszego airbusa A321neo z rozkładanymi fotelami klasy biznes
Fot. Airbus Media
Vistara odebrała pierwszego airbusa A321neo z rozkładanymi fotelami klasy biznes
Vistara odebrała pierwszego airbusa A321neo z rozkładanymi fotelami klasy biznes
Vistara odebrała pierwszego airbusa A321neo z rozkładanymi fotelami klasy biznes
Vistara odebrała pierwszego airbusa A321neo z rozkładanymi fotelami klasy biznes
Indyjska linia Vistara, joint venture Singapore i TATA Group, odebrała w czwartek (23 lipca) w Hamburgu pierwszego z zamówionych airbusów A321neo. Maszyna numer jeden tego typu dla przewoźnika, to samolot o rejestracji VT-TVA, który jest napędzany najnowszymi silnikami CFM LEAP1.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A321neo linii Vistara, to maszyna o numerze seryjnym MSN 9297 wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Samolot posiada także w pełni rozkładane fotele klasy biznes co wyróżnią linię Vistara jako jedyną w Azji Południowo-Wschodniej posiadającą samolot wąskokadłubowy z pełną klasą biznes. Na pokład A321neo zabiera 188 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2), 24 w klasie premium (3-3) oraz 152 w klasie ekonomicznej (3-3). Posiada on także najnowszej generacji systemem rozrywki podczas lotu od Panasonic Avionics, Panasonic’s eX1, który jest zaprojektowany specjalnie dla samolotów wąskokadłubowych. Łącznie przewoźnik chce obsługiwać flotę 50 samolotów z rodziny A320neo, w tym pięciu A321neo. Pozostałe maszyny z rodziny A320neo zostaną dostarczone w latach 2020-2024.

Flota linii Vistara składa się obecnie z 40 samolotów: 11 A320, 21 A320neo, sześciu boeingów B737-800 oraz jednego B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 50 samolotów: 40 A320neo, pięciu A321neo oraz pięciu B787-9 Dreamliner.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 105 firm leasingowych i linii zamówiło 7436 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3396 A321neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony