Partner serwisu

Virgin Atlantic wybiera A330-900neo

Piotr Bożyk 17.06.2019

Virgin Atlantic wybiera A330-900neo
Fot. Airbus Media
Linie Virgin Atlantic wybrały airbusy A330-900 w celu unowocześnienia i zastąpienia swojej floty obecnych A330. Dlatego dziś w Paryżu złożyła zamówienie na osiem maszyn, a sześć kolejnych wyleasinguje od Air Lease Corporation.
A330neo dla bardziej ekologicznej floty

Ogłoszenie zakupu stanowi ważny krok w strategii flotowej Virgin Atlantic do 2024 r. Wybór większego A330-900neo, a nie mniejszego A330-800neo, świadczy, że przewoźnik (obecnie lata A330-200 i A330-300) chce zwiększyć liczbę foteli i powiększać swoją flotę, a nie tylko ją odświeżać. Linia z Wielkiej Brytanii posiada zamówionych łącznie 26 airbusów: 12 A350-1000 oraz 14 A330-900neo. Dostawy nowych A350 rozpoczną się wkrótce, a pierwszy z nich wejdzie do służby we wrześniu br. Natomiast nowe A330neo trafią do przewoźnika w latach 2021-2024.

– Chcemy się rozwijać, odmładzać flotę i sądzimy, że dzięki A330neo będzie w stanie zaoferować lepszy komfort podróży i nowe trasy dalekodystansowe przy jednoczesnej obniżce kosztów operacyjnych. Nasza wyjątkowo wygodna i przestronna kabina połączona z systemem rozrywki pokładowej w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu Virgin Atlantic – powiedział Shai Weiss, prezes Virgin Atlantic.

Obecnie flota przewoźnika składa się z 45 samolotów: 10 airbusów A330-300, czterech A330-200, sześciu A340-600, ośmiu boeingów B747-400 oraz 17 B787-9 Dreamliner.

A330 – najpopularniejszy szerokokadłubowiec Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten pierwszy zmniejszy zużycie paliwa o 10 proc. a ten ostatni o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km).
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Paris Air Show
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony