Partner serwisu

UAC zakończył montaż pierwszego MC-21 z rosyjskim skrzydłem kompozytowym

Avgeek 05.12.2021

arrow
arrow
UAC zakończył montaż pierwszego MC-21 z rosyjskim skrzydłem kompozytowym
fot. United Aircraft Corporation (UAC)
UAC zakończył montaż pierwszego MC-21 z rosyjskim skrzydłem kompozytowym
UAC zakończył montaż pierwszego MC-21 z rosyjskim skrzydłem kompozytowym
UAC zakończył montaż pierwszego MC-21 z rosyjskim skrzydłem kompozytowym
United Aircraft Corporation (Irkut) zakończyła pod koniec listopada br. montaż pierwszego samolotu MC-21-300 ze skrzydłem z kompozytu polimerowego rosyjskiej produkcji. Wkrótce MC-21 wykona swój pierwszy lot techniczny.
Panel skrzydła został zamontowany w samolocie MC-21-300 przeznaczonym do dostawy dla pierwszego klienta (launch customer), którym zostanie rosyjski Aerofłot. 29 listopada br. samolot został przetransportowany z hali linii montażu końcowego Irkut Corporation do działu prób w locie. Specjaliści zakładu i powiązanych przedsiębiorstw mają za zadanie przeprowadzić program naziemnego sprawdzenia samolotu i jego systemów, aby przygotować go do pierwszego lotu technicznego.

Rozwój i produkcję rosyjskich polimerowych materiałów kompozytowych na skrzydła MC-21 rozpoczęto po nałożeniu przez USA we wrześniu 2018 r. restrykcji handlowych wobec Aerocomposit. Udział kompozytów w konstrukcji MC-21 wynosi około 40 proc. - jest to rekordowy wynik dla samolotów średniego zasięgu. Krajowe materiały na kompozytowe struktury nośne zostały opracowane przy udziale naukowców Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego i przedsiębiorstw Rosatomu. Zewnętrzne panele skrzydeł i część środkowa skrzydła samolotu MC-21-300 są produkowane przez przedsiębiorstwo "AeroComposit-Ulianowsk". Do produkcji skrzydeł stosowana jest opatentowana przez Rosję technologia infuzji próżniowej.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MC-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić przede wszystkim wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204/214. Największe zamówienie dotychczas złożył Aerofłot, który podpisał kontrakt na 50 samolotów MC-21. Łącznie zamówiono 175 maszyn tego typu.

Warto dodać, że według rosyjskiego ministra handlu i przemysłu Denisa Manturowa, pierwsze dostawy Irkuta MC-21 do pierwszego odbiorcy - linii Aerofłot (launch customer) odbędą się na koniec 2021 r. Przy okazji warto także dodać, że w sierpniu br. Irkut podsumował wstępne wyniki naziemnych testów samolotu MC-21-300, które potwierdziły możliwość eksploatacji samolotu w obecności wody na drodze startowej. Więcej na ten temat w artykule "Irkut zakończył testy wodne nowego MC-21-300 (Zdjęcia)". Kolejnym ważnym wydarzeniem był pierwszy lot technicznych MC-21 wyposażonego w rosyjskie silniki Aviadvigatel PD-14.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony