Partner serwisu

Trwa budowa trzeciego lotniska dla Pekinu

Justyna Urbaniak 04.09.2018

Trwa budowa trzeciego lotniska dla Pekinu
fot. Pixabay
Przy budowie nowego megalotniska dla Pekinu pracuje 8000 robotników. Powstający na przedmieściach stolicy Chin port lotniczy ma być przystosowany do obsługi 75 mln pasażerów rocznie, a docelowo będzie ich obsługiwać ponad 100 mln.
Otwarcie w czerwcu

Inwestycja w nowe lotnisko dla Pekinu, choć prowadzona z rozmachem, jest konieczna do tego, by obciążyć dwa pozostałe lotniska obsługujące metropolię. Li Jianhua, wiceprezes Beijing City Planning New Airport Construction poinformował, że międzynarodowe lotnisko w Daxing ma zostać uruchomione w czerwcu 2019 roku. Tymczasem jeszcze w lipcu Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) podawała datę wrześniową.

Jak poinformował Li Jianhua, budowniczowie nowego lotniska pracują w tempie odpowiadającym postawieniu jednego 18-piętrowego budynku dziennie.

Szacuje się, że do 2025 roku istniejące już w stolicy Chin lotnisko i nowy port lotniczy będą obsługiwały łącznie 170 mln pasażerów rocznie, w tym 25 mln pasażerów lotów międzynarodowych. Nowy port będzie wyposażony w osiem pasów startowych. Koszt inwestycji to 9,35 mld dolarów.

Rynek rośnie, nowa infrastruktura jest konieczna

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego przewiduje, że do 2020 r. istniejące lotniska w Pekinie, Manili i Singapurze osiągną pełną przepustowość. Jednocześnie do 2036 roku przez wszystkie światowe lotniska ma przewinąć się, zgodnie z szacunkami, 7,8 mld ludzi. Prawie połowa zostanie obsłużona w rejonie Azji i Pacyfiku.

Tymczasem główne chińskie linie lotnicze w pierwszej połowie roku odnotowały przede wszystkim pogorszenie wyników, ponieważ słabszy chiński juan i wyższe ceny paliw równoważyły ​​stale rosnący ruch pasażerski. Zysk netto w China Eastern Airlines za styczeń-czerwiec spadł o 48 procent – podała spółka.

– Chiński przemysł lotniczy w dalszym ciągu utrzymywał szybkie, ponad dwucyfrowe tempo wzrostu, ale jednocześnie musiał zmierzyć się z wyzwaniami, takimi jak gwałtowny wzrost cen paliw, duże wahania kursów walutowych i nasilająca się konkurencja na rynku – poinformował przewoźnik z Szanghaju.

Wyniki chińskich linii lotniczych

China Southern Airlines, największy przewoźnik w Azji, powiedział w tym tygodniu, że zysk spadł o 24 procent do 2,1 miliarda juanów. Jednakże, według niego, przychody wzrosły o 12 procent i odnotowały podobne wzrosty w liczbie pasażerów, co stanowi rutynowo dobrą wiadomość w podstawowej działalności chińskich linii lotniczych.

Flagowy przewoźnik Air China podążył za trendem, odnotowując zysk w wysokości 4,05 procent do 3,5 miliarda juanów. Air China zauważył jednak, że szybki wzrost zdolności przewozowych może w tym okresie przewyższyć popyt.

Trzy kontrolowane przez rząd linie lotnicze zwiększyły swoją obecność na dynamicznie rozwijającym się rynku krajowym, po wcześniejszym rozszerzeniu tras zagranicznych.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony