Partner serwisu

Budowa terminala lotniska w Radomiu na zaawansowanym etapie. Trwa szklenie elewacji

Emilia Derewienko 25.01.2021

Budowa terminala lotniska w Radomiu na zaawansowanym etapie. Trwa szklenie elewacji
fot. PPL
Konstrukcja terminala Portu Lotniczego Warszawa-Radom stanęła już w grudniu ubiegłego roku. Teraz rozpoczynają się prace montażowe szklanej elewacji – informuje Gazeta Wyborcza.
Budynek terminala radomskiego lotniska, którego budowa rozpoczęła się oficjalnie w październiku 2020 roku, jest w zaawanasowanym stanie realizacji. Prace konstrukcyjne zakończyły się, a terminal ma już dach. Obecnie rozpoczyna się szklenie elewacji. Za prace odpowiedzialna jest firma Mirbud, która w marcu 2020 roku podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”, właścicielem obiektu.

Informowaliśmy również, że PPL wszczął postępowania na wyłonienie najemców dziesięciu powierzchni komercyjnych w budynku terminala lotniska. Chodzi o wynajęcie sześciu powierzchni, przeznaczonych na cele handlowe i czterech na cele gastronomiczne.

Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, 9 stanowisk kontroli bezpieczeństwa, po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi. Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę terminalu odbyło się w październiku ubiegłego roku.

Obiekt pasażerski ma być gotowy po wybudowaniu na przyjęcie 3 mln pasażerów i odciążenie ruchu lotniczego – najpierw z Lotniska Chopina, a następnie z Centralnego Portu Komunikacyjnego. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, lotnisko w Radomiu będzie można rozbudować do 9 mln pasażerów. Port będzie obsługiwał ruch czarterowy i niskokosztowy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Lotniska regionalne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony