Partner serwisu

TAAG Angola Airlines połączą Madryt z Luandą

Mateusz Kieruzal 10.04.2022

TAAG Angola Airlines połączą Madryt z Luandą
fot. Angola Airlines
Narodowe linie lotnicze TAAG z Angoli zaoferują od 27 czerwca bezpośrednie rejsy łączące Madryt z Luandą. Loty na trzeciej bezpośredniej trasie afrykańskiego przewoźnika do Europy, po Porto i Lizbonie, będą odbywać się dwa razy w tygodniu. Nowy zarząd stara się zrestrukturyzować działalność operacyjną narodowych linii lotniczych.
Rejsy będą obsługiwane szerokokadłubowymi samolotami typu boeing 777-300ER w konfiguracji 12 miejsc w klasie pierwszej, 56 miejsc w klasie biznes i 225 w klasie ekonomicznej. Pasażerowie lecący z Madrytu będą mogli skorzystać z połączeń transferowych, jakie linie oferują w ramach swojej krajowej jak i afrykańskiej sieci połączeń. Klienci przesiadający się w międzynarodowym porcie lotniczym Barajas będą mogli skorzystać z połączeń oferowanych przez hiszpańskie flagowe linie lotnicze – Iberię, z którymi angolski przewoźnik zawarł umowę współpracy.

Lot DT680 wystartuje z Luandy o godzinie 21:00, w czwartki i niedziele. Lądowania w Madrycie odbywać się będą następnego dnia o godz. 05:15. Wyloty rejsów z hiszpańskiej stolicy zaplanowano w poniedziałki i piątki. Lot DT681 opuści lotnisko Barajas o godzinie 23:55. Przyloty do Luandy odbywać się będą o 06:25. Czas przelotu między dwoma stolicami będzie wynosić około siedmiu godzin.

Nieudana próba Iberii

W latach 2011-2016 rotację Madryt – Luanda – Madryt obsługiwała Iberia, ale z powodu bardzo małego popytu przewoźnik zaprzestał działalność w stolicy tego zachodnioafrykańskiego państwa. Od czasu pojawienia się nowego kierownictwa w TAAG Angola, linie rozpoczęły proces odbudowania swojej sieci połączeń docelowych. Zdecydowano także o odmłodzeniu floty samolotów. Nowi dyrektorzy wykazali zainteresowanie rozszerzeniem swojej obecności w Europie, poprzez wykonywanie lotów do Madrytu czy Paryża.

W ostatnich latach TAAG przeżywały poważne problemy finansowe. W 2019 roku zanotowano stratę finansową w wysokości 204 milionów dolarów. W obliczu tej sytuacji władze lokalnego ministerstwa zdecydowały się na zmianę zarządu i reorganizację, która obejmowała złożenie zamówienie na sześć turbośmigłowych bombardierów DHC 8-400, które zastąpią na lotach krajowych wysłużone boeingi 737. W 2019 roku linie przewoziły 1 490 277 pasażerów, a wskaźnik wyplenienia miejsc wyniósł 48 proc., co stanowiło wzrost o 7,35 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego.

Sao Paulo i Hawana w sieci dalekich tras

TAAG Angola w Europie latają bezpośrednio jedynie do dwóch miast w Portugalii. Są to Porto i Lizbona. Ponadto przewoźnik obsługuje loty do brazylijskiego São Paulo i stolicy Kuby – Hawany. Loty dalekodystansowe linie wykonują boeingami 777.

Na kontynencie afrykańskim na pokładach B737-700 obsługiwane są loty do Johannesburga, Kapsztadu, Kinszasy, Lagos, Maputo, Windhuku oraz na Wyspy Świętego Tomasza i Książęca. Rejsami krajowymi można polecieć do Cabinda, Catumbela, Dundo, Huambo, Kuito, Lubango, Luena, Menongue, Namibe, Ondjiva, Saurimo i Uige. Rejsy wykonywane są turbośmigłowymi bombardierami Q400.

Obecnie TAAG Angola Airlines do swoich operacji wykorzystują 21 samolotów. Flotę tworzą sześć boeingów 737-700, jeden B737-700(QC), trzy B777-200ER, pięć B777-300ER oraz sześć bombardierów DHC 8-400.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe połączenia lotnicze
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony