Sukces Lufthansa Cargo. B777F doleciał do Chin na zrównoważonym paliwie

fot. Lufthansa Cargo
Boeing 777F należący do Lufthansa Cargo odbył minionej niedzieli pierwszy w historii komercyjnego lotnictwa rejs z Frankfurtu nad Menem do Szanghaju z wykorzystaniem jedynie Zrównoważonego Paliwa Lotniczego (SAF).
Maszyna producenta z Chicago wystartowała z Hesji o godz. 8:10 czasu lokalnego. Lot LH8406 wylądował w największym ośrodku Chin o godz. 1:55 czasu lokalnego.
Ten pierwszy neutralny pod względem emisji CO2 powietrzny rejs towarowy był możliwy dzięki współpracy pomiędzy DB Schenker i Lufthansa Cargo. Dostawca usług logistycznych i narodowy przewoźnik lotniczy Niemiec przetransportowali w ten sposób m.in. towary firmy Siemens Healthineers AG.
Ważny sygnał w trudnym momencie
– Nawet podczas najpoważniejszego kryzysu, jaki kiedykolwiek dotknął lotnictwo, Lufthansa Cargo i DB Schenker biorą na siebie odpowiedzialność za ochronę klimatu, organizując pierwszy lot towarowy z Frankfurtu do Szanghaju w całości z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa. To ważny sygnał w takim momencie. Pomimo wszystkich obaw obie firmy spoglądają w przyszłość i podejmują kroki w celu uczynienia lotnictwa bardziej zrównoważonym – podkreślił Andreas Scheuer, Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
– Jesteśmy zobowiązani do wzmożonych wysiłków i badań w celu wykorzystania SAF, aby w przyszłości nie zabrakło paliwa alternatywnego. Oprócz inwestycji w nowoczesną flotę frachtowców, nasze zaangażowanie w ten neutralny pod względem emisji CO2 rejs przyczyniło się również do zrównoważonego rozwoju na rzecz ochrony klimatu w ramach programu ONZ. Bardzo poważnie traktujemy swoją odpowiedzialność korporacyjną i aktywnie podejmujemy działania, aby sprostać wyzwaniu i odciążyć środowisko – zaznaczył z kolei Peter Gerber, prezes Lufthansa Cargo.
Regularny produkt w letnim rozkładzie lotów
– Jesteśmy już dalej, niż wielu się wydaje, jeśli chodzi o ochronę klimatu w transporcie lotniczym. Demonstrujemy to pierwszym w historii lotem towarowym neutralnym pod względem emisji CO2 – stwierdził Jochen Thewes, prezes DB Schenker. – W letnim rozkładzie lotów w 2021 roku będziemy oferować jako regularny produkt fracht lotniczy neutralny pod względem emisji gazów cieplarnianych. Jestem przekonany, że istnieje duże zapotrzebowanie na ten rodzaj ekologicznego transportu i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, kto pójdzie w nasze ślady – dodał z dumą Thewes.
SAF jest wytwarzane głównie z biomasy, na przykład ze zrównoważonych lub nadających się do recyklingu olejów roślinnych i jadalnych. W przyszłości dostępne będą również inne paliwa odnawialne, nie pochodzenia roślinnego. Najbardziej znanym procesem produkcyjnym jest tak zwana koncepcja power-to-liquid (PtL) oparta na odnawialnej energii elektrycznej, wodzie i CO2.
Stosując SAF, całkowicie unika się kopalnych emisji CO2 podczas lotu z konwencjonalną naftą. Podczas spalania w silniku uwalnia się tylko CO2, który został wcześniej usunięty z atmosfery. SAF jest tak naprawdę pierwszą realną alternatywą dla paliw kopalnych w lotnictwie oraz kluczem do przyjaznego dla klimatu i neutralnego pod względem emisji CO2 ruchu lotniczego.
Mission accomplished: The first-ever per cent carbon neutral freighter flight – operated by @Lufthansa_Cargo and @DBSchenker – successfully landed in the metropolis of Shanghai! The whole story: https://t.co/TUE8rtyW1x pic.twitter.com/ymtM7YFB8y
— Lufthansa News (@lufthansaNews) December 1, 2020
Ten pierwszy neutralny pod względem emisji CO2 powietrzny rejs towarowy był możliwy dzięki współpracy pomiędzy DB Schenker i Lufthansa Cargo. Dostawca usług logistycznych i narodowy przewoźnik lotniczy Niemiec przetransportowali w ten sposób m.in. towary firmy Siemens Healthineers AG.
Ważny sygnał w trudnym momencie
– Nawet podczas najpoważniejszego kryzysu, jaki kiedykolwiek dotknął lotnictwo, Lufthansa Cargo i DB Schenker biorą na siebie odpowiedzialność za ochronę klimatu, organizując pierwszy lot towarowy z Frankfurtu do Szanghaju w całości z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa. To ważny sygnał w takim momencie. Pomimo wszystkich obaw obie firmy spoglądają w przyszłość i podejmują kroki w celu uczynienia lotnictwa bardziej zrównoważonym – podkreślił Andreas Scheuer, Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
– Jesteśmy zobowiązani do wzmożonych wysiłków i badań w celu wykorzystania SAF, aby w przyszłości nie zabrakło paliwa alternatywnego. Oprócz inwestycji w nowoczesną flotę frachtowców, nasze zaangażowanie w ten neutralny pod względem emisji CO2 rejs przyczyniło się również do zrównoważonego rozwoju na rzecz ochrony klimatu w ramach programu ONZ. Bardzo poważnie traktujemy swoją odpowiedzialność korporacyjną i aktywnie podejmujemy działania, aby sprostać wyzwaniu i odciążyć środowisko – zaznaczył z kolei Peter Gerber, prezes Lufthansa Cargo.
Regularny produkt w letnim rozkładzie lotów
– Jesteśmy już dalej, niż wielu się wydaje, jeśli chodzi o ochronę klimatu w transporcie lotniczym. Demonstrujemy to pierwszym w historii lotem towarowym neutralnym pod względem emisji CO2 – stwierdził Jochen Thewes, prezes DB Schenker. – W letnim rozkładzie lotów w 2021 roku będziemy oferować jako regularny produkt fracht lotniczy neutralny pod względem emisji gazów cieplarnianych. Jestem przekonany, że istnieje duże zapotrzebowanie na ten rodzaj ekologicznego transportu i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, kto pójdzie w nasze ślady – dodał z dumą Thewes.
SAF jest wytwarzane głównie z biomasy, na przykład ze zrównoważonych lub nadających się do recyklingu olejów roślinnych i jadalnych. W przyszłości dostępne będą również inne paliwa odnawialne, nie pochodzenia roślinnego. Najbardziej znanym procesem produkcyjnym jest tak zwana koncepcja power-to-liquid (PtL) oparta na odnawialnej energii elektrycznej, wodzie i CO2.
Stosując SAF, całkowicie unika się kopalnych emisji CO2 podczas lotu z konwencjonalną naftą. Podczas spalania w silniku uwalnia się tylko CO2, który został wcześniej usunięty z atmosfery. SAF jest tak naprawdę pierwszą realną alternatywą dla paliw kopalnych w lotnictwie oraz kluczem do przyjaznego dla klimatu i neutralnego pod względem emisji CO2 ruchu lotniczego.
Komentarze:
Cargo lotnicze

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |