Partner serwisu

Sukces Lufthansa Cargo. B777F doleciał do Chin na zrównoważonym paliwie

Rafał Dybiński 04.12.2020

Sukces Lufthansa Cargo. B777F doleciał do Chin na zrównoważonym paliwie
fot. Lufthansa Cargo
Boeing 777F należący do Lufthansa Cargo odbył minionej niedzieli pierwszy w historii komercyjnego lotnictwa rejs z Frankfurtu nad Menem do Szanghaju z wykorzystaniem jedynie Zrównoważonego Paliwa Lotniczego (SAF).
Maszyna producenta z Chicago wystartowała z Hesji o godz. 8:10 czasu lokalnego. Lot LH8406 wylądował w największym ośrodku Chin o godz. 1:55 czasu lokalnego.

Ten pierwszy neutralny pod względem emisji CO2 powietrzny rejs towarowy był możliwy dzięki współpracy pomiędzy DB Schenker i Lufthansa Cargo. Dostawca usług logistycznych i narodowy przewoźnik lotniczy Niemiec przetransportowali w ten sposób m.in. towary firmy Siemens Healthineers AG.

Ważny sygnał w trudnym momencie

– Nawet podczas najpoważniejszego kryzysu, jaki kiedykolwiek dotknął lotnictwo, Lufthansa Cargo i DB Schenker biorą na siebie odpowiedzialność za ochronę klimatu, organizując pierwszy lot towarowy z Frankfurtu do Szanghaju w całości z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa. To ważny sygnał w takim momencie. Pomimo wszystkich obaw obie firmy spoglądają w przyszłość i podejmują kroki w celu uczynienia lotnictwa bardziej zrównoważonym – podkreślił Andreas Scheuer, Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

– Jesteśmy zobowiązani do wzmożonych wysiłków i badań w celu wykorzystania SAF, aby w przyszłości nie zabrakło paliwa alternatywnego. Oprócz inwestycji w nowoczesną flotę frachtowców, nasze zaangażowanie w ten neutralny pod względem emisji CO2 rejs przyczyniło się również do zrównoważonego rozwoju na rzecz ochrony klimatu w ramach programu ONZ. Bardzo poważnie traktujemy swoją odpowiedzialność korporacyjną i aktywnie podejmujemy działania, aby sprostać wyzwaniu i odciążyć środowisko – zaznaczył z kolei Peter Gerber, prezes Lufthansa Cargo.

Regularny produkt w letnim rozkładzie lotów

– Jesteśmy już dalej, niż wielu się wydaje, jeśli chodzi o ochronę klimatu w transporcie lotniczym. Demonstrujemy to pierwszym w historii lotem towarowym neutralnym pod względem emisji CO2 – stwierdził Jochen Thewes, prezes DB Schenker. – W letnim rozkładzie lotów w 2021 roku będziemy oferować jako regularny produkt fracht lotniczy neutralny pod względem emisji gazów cieplarnianych. Jestem przekonany, że istnieje duże zapotrzebowanie na ten rodzaj ekologicznego transportu i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, kto pójdzie w nasze ślady – dodał z dumą Thewes.

SAF jest wytwarzane głównie z biomasy, na przykład ze zrównoważonych lub nadających się do recyklingu olejów roślinnych i jadalnych. W przyszłości dostępne będą również inne paliwa odnawialne, nie pochodzenia roślinnego. Najbardziej znanym procesem produkcyjnym jest tak zwana koncepcja power-to-liquid (PtL) oparta na odnawialnej energii elektrycznej, wodzie i CO2.

Stosując SAF, całkowicie unika się kopalnych emisji CO2 podczas lotu z konwencjonalną naftą. Podczas spalania w silniku uwalnia się tylko CO2, który został wcześniej usunięty z atmosfery. SAF jest tak naprawdę pierwszą realną alternatywą dla paliw kopalnych w lotnictwie oraz kluczem do przyjaznego dla klimatu i neutralnego pod względem emisji CO2 ruchu lotniczego.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Cargo lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony