Partner serwisu

Somon Air połączył Monachium z Tadżykistanem. Lot potrwa 6,5 godziny

Mateusz Kieruzal 22.06.2022

Somon Air połączył Monachium z Tadżykistanem. Lot potrwa 6,5 godziny
fot. Somon Air
Somon Air, prywatne linie lotnicze z Tadżykistanu, rozpoczęły regularne, trwające 6,5 godziny, loty łączące Port Lotniczy w Monachium ze swoją główną bazą zlokalizowaną w stolicy kraju – Duszanbe. Na razie tadżycki przewoźnik oferuje jeden lot tygodniowo, ale w nadchodzących miesiącach planuje podwoić częstotliwość operacji.
Obecnie tadżyckie linie Somon Air latają na tej trasie w każdy poniedziałek. Wyloty z międzynarodowego lotniska w Duszanbe odbywają się o godz. 6:00 czasu lokalnego. Po 6,5-godzinnym locie na zachód o godz. 9:30 czasu lokalnego odbywa się lądowanie w Monachium. Po dwóch godzinach postoju, o 11:30 samolot startuje w rejs powrotny do Azji Centralnej. Lądowanie w Duszanbe przewidziano na godz. 20:30 czasu lokalnego.

– Cieszymy się z uruchomienia nowego połączenia do Duszanbe. Zapewnia ono naszym pasażerom dobre połączenie z Azją Środkową. Dzięki Somon Air nasi pasażerowie mogą również wygodnie dotrzeć do popularnych miejsc docelowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach, Turcji, Kazachstanie, Uzbekistanie i Chiny – powiedział Ulrich Theis, dyrektor ds. rozwoju pasażerów i tras na lotnisku w Monachium, podczas inauguracji lotów na lotnisku w Monachium.

Jedna z najdłuższych tras B737

Pierwszy sektor rotacji będzie obsługiwany jako lot „SZ 121”, a podróż powrotna jako „SZ 122”. Dodatkowo od przyszłego miesiąca tadżycki przewoźnik planuje zwiększyć częstotliwość lotów do Monachium do dwóch rejsów w tygodniu.

Somon Air wykorzystują na nowej trasie do Niemiec swoje samoloty typu boeing 737-900ER. Samolot jest wyposażony w dwuklasową konfigurację z 16 miejscami w klasie biznes i 168 w klasie ekonomicznej. B737-900ER, o wydłużonym zasięgu, może jednorazowo przelecieć około 5400 km, co czyni go jedynym samolotem we flocie Somon Air, który może latać na trasie Duszanbe – Monachium. Odrzutowiec musi pokonać odległość 4 700 km.

Ten dystans czyni ten lot jedną z najdłuższych na świecie tras obsługiwanych przez boeinga 737. Oferowana przez Somon Air trasa jest jeszcze bardziej imponująca, biorąc pod uwagę fakt, że jest ona obsługiwana starszą wersją B737 – B737-900ER, zamiast najnowszym 737 MAX, który bez problemu pokonuje takie odległości. Przed pandemią koronawirusa PLL LOT na rejsach do Nur-Sułtanu wykorzystywały właśnie swojego B737 MAX. Obecnie osiem z 10 najdłuższych tras wykonywanych przez boeingi 737 jest obsługiwanych przez MAX-y.

Flota Somon Air to B737

Tadżycki operator lotniczy ma stosunkowo niewielką flotę, która składa się z zaledwie sześciu samolotów, z których wszystkie to boeingi 737. Oprócz dwóch B737-900ER przewoźnik obsługuje również parę 737-800 i 737-300. Linie lotnicze korzystają głównie z wariantów o większym zasięgu -800 i -900 na większości swoich międzynarodowych tras, takich jak Moskwa, Sankt Petersburg, Teheran, Delhi, Stambuł czy Dubaj.

B737-900ER to jedyne samoloty we flocie Somon Air, które mają kabinę klasy biznes, podczas gdy warianty -800 i -300 to samoloty wyposażone w pełni w fotele klasy ekonomicznej, odpowiednio w 189 i 148 miejsc. Tadżycki przewoźnik miał kupić nowe boeingi 737 MAX kilka lat temu, ale później zdecydował się anulować całe zamówienie, kiedy maszyna została uziemiona w związku z dwiema katastrofami, w Indonezji i Etiopii. W ostatnim czasie dyrektor generalny tadżyckich linii zasugerował, że w najbliższym czasie możliwe jest złożenie nowego zamówienia na nowoczesne samoloty, lecz nie wymienił o jakim konkretnie modelem samolotu linie byłyby zainteresowane.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe połączenia lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony