Partner serwisu

SkyWest zamawia kolejnych 16 embraerów E175. Polecą w barwach Delta Air Lines

Avgeek 14.08.2021

SkyWest zamawia kolejnych 16 embraerów E175. Polecą w barwach Delta Air Lines
Fot. Embraer Media
Firma SkyWest zwiększyła zamówienie E-Jetów o kolejnych 16 samolotów embraer E175. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 798 mln dolarów amerykańskich. Dostawy nowo zamówionych maszyn mają rozpocząć się w połowie 2022 roku.
Nowe maszyny będą latać pod barwami Delta Air Lines, a na pokład zabiorą 76 pasażerów w konfiguracji dwóch klas: 12 w klasie biznes oraz 64 w ekonomicznej. Samoloty będą obsługiwać połączenia przewoźników na zasadzie Capacity Purchase Agreement (CPA). Zamówione E-Jety, to E175 Plus z poprawioną wydajność paliwową o ponad 6,4 proc. w porównaniu ze zwykłym modelem E175. Lepsze osiągi maszyny są możliwe dzięki zmodernizowanym silnikom General Electric GE CF34-8E, a także nowemu kształtowi wingletów, które dodatkowo wydłużono. Ich dostawy rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku i potrwają do końca 2022 r.

Do firmy SkyWest należą linie lotnicze SkyWest Airlines oraz ExpressJet Airlines. Obydwaj przewoźnicy latają jako regionalni partnerzy Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines i Alaska Airlines. Z flotą ponad 620 samolotów SkyWest jest największym regionalnym przewoźnikiem lotniczym na świecie. Obecnie floty dwóch przewoźników, SkyWest Airlines (572) oraz ExpressJet (50), składają się w sumie z 622 samolotów: 210 bombardierów CRJ200, 124 CRJ700, 44 CRJ900, 50 embraerów ERJ145 oraz 194 E175.

SkyWest Airlines zostały pierwszą linią (tzw. lanuch customer) E-Jetów E175E2, który wykonał pod koniec 2019 r. swój pierwszy lot techniczny. Firma zamówiła 100 samolotów E175-E2, wraz z prawami zakupu kolejnych 100 maszyn tego typu. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,3 mld dolarów amerykańskich. W innym zamówieniu SkyWest Airlines także zostały pierwszą linią (lanuch customer). Chodzi o nowy samolot od Mitsubishi znany obecnie pod nazwą SpaceJet. Firma zamówiła 100 samolotów M90, wraz z prawami zakupu kolejnych 100 maszyn tego typu. Wartość kontraktu opiewa na kwotę prawie 8 mld dolarów amerykańskich. Od maja 2020 r. program jest uziemiony i określane jest przez firmę jako głębokie zamrożenie (tzw. deep freeze).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony