Partner serwisu

Singapore Airlines modernizują dalej flotę A380. „Zachowujemy czujność"

Rafał Dybiński 22.02.2021

Singapore Airlines modernizują dalej flotę A380. „Zachowujemy czujność"
fot. Singapore Airlines
Airbusy A380 należące do Singapore Airlines pozostają wciąż uziemione, ale przewoźnik z Dalekiego Wschodu Azji kontynuuje program modernizacji największych samolotów pasażerskich świata – informuje "Executive Traveller".
Narodowe linie lotnicze Singapuru przywrócą do obsługi podróżnych swoje Super Jumbo, pod warunkiem większego popytu na rejsy długodystansowe, ale zanim to nastąpi, wyposażają giganty w najnowsze apartamenty klasy biznes i pierwszej. Jedna z maszyn poleciała w tym celu z Alice Springs, gdzie jest zaparkowanych kilka A380 przewoźnika z Dalekiego Wschodu Azji, do Sydney. W największym mieście Nowej Południowej Walii przejdzie zgodnie z planem niezbędną konserwację i modernizację.

– Zanim wróci do Singapuru samolot poddany zostanie rutynowym kontrolom. Ten sam proces obejmie wszystkie dwanaście naszych pozostawionych A380 – ujawnił rzecznik przewoźnika. Wdrażana konfiguracja Super Jumbo pozwoli zabrać na jego dwa pokłady aż 471 pasażerów. Dwanaście apartamentów klasy pierwszej z dolnego pokładu zostanie dostosowanych do 44 miejsc klasy ekonomicznej premium. Nowy wygląd zyska klasa biznes, której komfort będzie jeszcze wyższy od poprzedniej dzięki separatorom oddzielającym od innych podróżnych i nowym rozkładanym fotelom.

Singapore Airlines przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 posiadały w swojej flocie dziewiętnaście samolotów A380. Siedem maszyn postanowiono wycofać z obsługi pasażerskiej, a kolejne siedem dostosować do pięciu z najnowszej dostawy. – Na obecnym etapie nie mamy jeszcze żadnych planów przywrócenia żadnego z naszych A380 do komercyjnych lotów. Uważnie jednak monitorujemy zapotrzebowanie na podróże i pozostajemy czujni w przypadku, kiedy trzeba będzie dostosować właściwy samolot do odpowiedniej trasy – zdradził rzecznik przewoźnika z Singapuru.

Linie lotnicze z Dalekiego Wschodu Azji planują zastąpić w przyszłości A380 znacznie bardziej ekonomicznymi boeingami 777-9, których zamówiły w sumie 31. Problem w tym, że dostawy samolotów producenta z Chicago zostały opóźnione do co najmniej 2024 roku. To oznacza, że od czasu swojej prezentacji w 2013 roku będą miały ponad dekadę, zanim trafią na regularne trasy. – To będzie skok milowy. Wyznaczymy dzięki nim nowe standardy pierwszej klasy – przekonuje Goh Choon Phong, prezes Singapore Airlines.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony