Partner serwisu

SAS anulowały blisko 4000 lotów planowanych wiosną i latem

Rafał Dybiński 16.05.2022

SAS anulowały blisko 4000 lotów planowanych wiosną i latem
fot. SAS/Twitter
Linie lotnicze Scandinavian Airlines (SAS) odwołają blisko 4000 rejsów w czterech najbliższych miesiącach bieżącego roku - informuje serwis "E24".
Skandynawski przewoźnik planował w maju, czerwcu, lipcu i sierpniu obsłużyć w sumie 75 tys. lotów, ale ze względu na niedostatki wykwalifikowanego personelu oraz opóźnienia w dostawach samolotów, zarządzający liniami lotniczymi z północy Europy musieli zweryfikować zbyt ambitne cele.

– Wiele nowych osób dopiero przechodzi szkolenie w zakresie bezpieczeństwa lub kursy odświeżające w symulatorze. Jest też bowiem wielu, którzy zostali ponownie zatrudnieni, kiedy zrezygnowaliśmy z nich po restrukturyzacji i zwolniliśmy w trakcie pandemią – wyjaśnił John Eckhoff, rzecznik prasowy skandynawskiego przewoźnika.

Dłuższa rekrutacja i szkolenie nowych pilotów

Roger Klokset, lider Norsk Flygerforbund, czyli norweskiego związku pilotów, ujawnił serwisowi "E24", że 450 zwolnionych w poprzednich dwóch latach członków załóg nadal pozostaje bez pracy. Według Klokseta ​​rekrutacja zupełnie nowych pilotów potrwa znacznie dłużej niż wcześniej oczekiwano. Taka sytuacja jest jednak w całej Europie.

Wedle z kolei zapewnień Eckhoffa korekty zredukowanych rozkładów rejsów w poszczególnych portach nie wpłyną na plany podróżujących. Większość z nich może bowiem polecieć jeszcze tego samego dnia do wybranej destynacji. Zmianie ulegnie tylko godzina wylotu, na późniejszą lub wcześniejszą, w zależności od preferencji.

Podobne komplikacje w USA i Wielkiej Brytanii

Oprócz SAS podobne kłopoty dotknęły w tym roku również znacznie większe amerykańskie linie lotnicze, takie jak Southwest Airlines czy United Airlines, a także brytyjskie easyJet i British Airways. Wszystkie musiały także zweryfikować swoje ambitniejsze plany i zmniejszyły sezonowe oferowanie.

Flota SAS składa się aktualnie ze 137 samolotów. Dominują airbusy A320neo, których skandynawski przewoźnik posiada 48 i oczekuje na zamówienie kolejnych 32. W niedalekiej przyszłości zastąpią dziewięć boeingów 737-700 i cztery boeingi 737-800, które mają być wycofane do 2025 roku.

Linie lotnicze z Danii, Norwegii i Szwecji wykorzystują także do operacji jedenaście airbusów A320-200, osiem airbusów A321-200, cztery airbusy A319-100 i trzy airbusy A321LR. Flotę szerokokadłubowców tworzy z kolei osiem airbusów A330-300 i sześć A350-900.

Dwa następne odrzutowce A350-900 mają być dostarczone do 2024 roku. Ponadto dziewiętnaście bombardierów CRJ-900 realizuje operacje dla CityJet, a po siedem samolotów ATR 72-600 i CRJ-900 lata w malowaniu estońskiej Nordiki. Dwa airbusy A220-300 służą z kolei łotewskim airBaltic.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe połączenia lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony