Rosja: "Kanibalizacja" zagranicznych samolotów rozpocznie się już latem

fot. United Aircraft Corporation (UAC)
Prawo i polityka
"Kommiersant", powołując się na raport Ministerstwa Transportu Rosji oraz dwóch linii lotniczych, poinformował, że do 2025 roku prawie dwie trzecie samolotów przewoźników z największego kraju świata straci zdolność do latania.
Niedobory części do odrzutowców będą w najgorszym przypadku odczuwalne już w drugiej połowie bieżącego roku, czyli za kilka tygodni. Dotknięty sankcjami rosyjski sektor lotniczy rozpocznie wkrótce proces "kanibalizacji" maszyn. Tylko w ten sposób będzie można utrzymać dłużej zdolność do latania niektórych innych odrzutowców, które zostały "znacjonalizowane" dekretem prezydenta Władymira Putina.
Redukcja samolotów będzie intensywnie postępować jeszcze w rozpoczynającym się sezonie letnim. Raport Ministerstwa Transportu Rosji nie sprecyzował jakie wersje odrzutowców będą dalej eksploatowane, ale zagrożonych uziemieniem i "kanibalizacją" jest od połowy do blisko dwóch trzecich wszystkich zagranicznych maszyn, wykorzystywanych komercyjnie przez takich przewoźników jak Aerofłot, Rossija, Pobeda, S7 Airlines, Azur Air czy Nordwind Airlines.
Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada w tym momencie, że do 2030 roku rosyjskie linie lotnicze nie będą w stanie odzyskać poziomu 100 mln obsłużonych rocznie pasażerów. Najpilniejsze potrzeby sprowadzają się aktualnie do napraw opon oraz łatania okładzin hamulcowych. Wkrótce zabraknie jednak również innych części. Nie ma więc mowy o powszechnie stosowanej w lotnictwie praktyce bezpieczeństwa polegającej na działaniach zapobiegawczych. Przyszłość rosyjskich przewoźników zaczyna być coraz trudniejsza.
Niedawno informowaliśmy również, że 30 proc. pracowników portu Moskwa-Wnukowo zostało poinformowanych o możliwych wypowiedzeniach. Trzecie co do wielkości lotnisko stolicy Rosji wdraża program oszczędności z powodu gwałtownego załamania ruchu lotniczego. To efekt inwazji wojsk Putina w Ukrainie oraz sankcji nałożonych przez Unię Europejską, Wielką Brytanię, Kanadę i Stany Zjednoczone. Ponadto kilka portów na południu Rosji wciąż jest zamkniętych z powodu "specjalnych operacji wojskowych". Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.
Wszystkie wiadomości o wojnie w Ukrainie znajdziecie w naszym specjalnym wątku: Wojna Rosja-Ukraina.
Redukcja samolotów będzie intensywnie postępować jeszcze w rozpoczynającym się sezonie letnim. Raport Ministerstwa Transportu Rosji nie sprecyzował jakie wersje odrzutowców będą dalej eksploatowane, ale zagrożonych uziemieniem i "kanibalizacją" jest od połowy do blisko dwóch trzecich wszystkich zagranicznych maszyn, wykorzystywanych komercyjnie przez takich przewoźników jak Aerofłot, Rossija, Pobeda, S7 Airlines, Azur Air czy Nordwind Airlines.
Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada w tym momencie, że do 2030 roku rosyjskie linie lotnicze nie będą w stanie odzyskać poziomu 100 mln obsłużonych rocznie pasażerów. Najpilniejsze potrzeby sprowadzają się aktualnie do napraw opon oraz łatania okładzin hamulcowych. Wkrótce zabraknie jednak również innych części. Nie ma więc mowy o powszechnie stosowanej w lotnictwie praktyce bezpieczeństwa polegającej na działaniach zapobiegawczych. Przyszłość rosyjskich przewoźników zaczyna być coraz trudniejsza.
Niedawno informowaliśmy również, że 30 proc. pracowników portu Moskwa-Wnukowo zostało poinformowanych o możliwych wypowiedzeniach. Trzecie co do wielkości lotnisko stolicy Rosji wdraża program oszczędności z powodu gwałtownego załamania ruchu lotniczego. To efekt inwazji wojsk Putina w Ukrainie oraz sankcji nałożonych przez Unię Europejską, Wielką Brytanię, Kanadę i Stany Zjednoczone. Ponadto kilka portów na południu Rosji wciąż jest zamkniętych z powodu "specjalnych operacji wojskowych". Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.
Wszystkie wiadomości o wojnie w Ukrainie znajdziecie w naszym specjalnym wątku: Wojna Rosja-Ukraina.
Komentarze:
Wojna Rosja - Ukraina

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |