Partner serwisu

Qatar chwilowo zdetronizowany. Singapore największym użytkownikiem airbusa A350 na świecie

Avgeek 06.04.2021

Qatar chwilowo zdetronizowany. Singapore największym użytkownikiem airbusa A350 na świecie
fot. Singapore Airlines
Linie Singapore Airlines, odebrały 3 kwietnia w Tuluzie kolejne trzy airbusy A350-900 zostając największym operatorem A350 na świecie z 55 samolotami tego typu w swojej flocie. Tym samym zdetronizowały chwilowo największego klienta programu A350 - Qatar Airways.
Pierwszy raz w historii Singapore Airlines odebrały trzy samoloty tego samego dnia od jednego producenta. Dzięki temu najnowsze trio airbusów A350 Regional zwiększyło całkowitą flotę A350 do 55, czyniąc z niej największego operatora tego typu samolotów. Qatar pewnie tylko chwilowo został zdetronizowany, ponieważ to właśnie katarska linia jest największym klientem programu A350 i zamówiła łącznie 76 A350: 34 A350-900 oraz 42 A350-1000. Natomiast Singapore łącznie zamówiły 67 maszyn A350 i tylko w wersji -900, ale za to szybciej odbiera swoje samoloty mimo pandemii COVID19. Pomimo, że w tej chwili te trzy samoloty we flocie nie są w rzeczywistości bardzo potrzebne, to Singapore Airlines w znacznym stopniu zaangażowały się w A350 jako podstawę swojej przyszłej floty, ze względu na ich imponującą wydajność i elastyczność.

To też dobra wiadomość dla pasażerów, bo więcej A350 oznacza, nowe wnętrza i fotele, łączność Wi-Fi podczas lotu i zdecydowanie cichszą kabinę. A i dla tych, którzy martwią się o swój ślad węglowy, to A350 emituje o co najmniej 25 proc. mniej CO2 na jedno miejsce niż A380 na przykładowej trasie z Singapuru do Hongkongu.

Tutaj warto też zauważyć, że singapurska linia jest jedynym użytkownikiem A350-900ULR czyli wersji o bardzo długim zasięgu dzięki któremu 11 października 2018 r. powróciła na najdłuższe trasy pasażerskie świata zamknięte jesienią 2013 r. Ogólnie Singapore posiadają trzy konfiguracje pokładu swoich A350XWB: dla bardzo dalekich lotów (ULR), lotów dalekodystansowych (Long Haul) oraz regionalnych (Regional):

  • A350-900 ULR - zabiera na pokład 161 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 67 w klasie biznes oraz 94 w ekonomicznej premium;
  • A350-900 Long Haul - zabiera na pokład 253 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 42 w klasie biznes, 24 w ekonomicznej premium oraz 187 w klasie ekonomicznej;
  • A350-900 Regional - zabiera na pokład 303 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 40 w klasie biznes oraz 263 w ekonomicznej.
Flota Singapore

Obecnie flota linii SIA składa się ze 138 samolotów: czterech airbusów A330-300, 19 A380, 48 A350-900, siedmiu A350ULR, czterech boeingów B737-800, pięciu boeingów B777-200ER, 29 większych B777-300ER, 15 B787-10 Dreamliner oraz siedmiu B747-400F. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 93 samolotów: pięciu A350-900XWB, pięciu B737-800NG, 37 B737 MAX 8, 31 B777-9X oraz 15 B787-10 Dreamliner.

Najwięksi użytkownicy A350
  1. Singapore Airlines - 55
  2. Qatar Airways - 53
  3. Cathay Pacific - 40
  4. Lufthansa 17
  5. Finnair - 16
  6. Ethiopian Airlines - 16
  7. Delta Air Lines - 15
A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie Airbusa

A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 930 samolotów A350, w tym na 168 maszyn w wersji A350-1000.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony