Partner serwisu

Qantas postawią na Dreamlinery, jak wróci popyt na długie trasy

Rafał Dybiński 08.09.2020

Qantas postawią na Dreamlinery, jak wróci popyt na długie trasy
Fot. Qantas
Prezes Qantas Alan Joyce zakłada wznowienie międzynarodowych tras dopiero od 1 lipca przyszłego roku. Do ich obsługi wyznaczone będą Boeingi 787.
Dreamlinery narodowego przewoźnika Australii, których posiada jedenaście, a dostawa kolejnych trzech jest odroczona, początkowo będą latać do Nowej Zelandii oraz Japonii. Później, jak poprawi się popyt na długodystansowe trasy międzykontynentalne, wyruszą do obsługi połączeń z Perth do Londynu i Paryża, a także z Sydney do Chicago. Rejsy do największych miast Stanów Zjednoczonych będą dostępne dopiero po wynalezieniu i powszechnym wdrożeniu szczepionki na wirusa COVID-19.

Narodowy przewoźnik Australii pozostawi na co najmniej trzy lata uziemione swoje airbusy A380. Dwanaście Super Jumbo, które są zaparkowane w Kalifornii, muszą czekać na lepsze czasy. Nie nastąpi to wcześniej, niż w roku podatkowym 2023-24, jak przewiduje Joyce. Dopiero wtedy popyt na międzykontynentalnych trasach osiągnie rozmiary sprzed wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Wcześniej wycofano z floty boeingi 747.

Qantas przed kryzysem wywołanym wirusem COVID-19 planował złożyć zamówienie na samoloty airbusa A350-1000. Jak ujawnił Joyce maszyny europejskiego producenta miały obsługiwać trasy z Adelajdy, Brisbane, Melbourne oraz Sydney do Nowego Jorku i Londynu. Prezes linii lotniczych zdradził, że do sfinalizowania transakcji zabrakło zaledwie kilku tygodni. Plany zniweczyła jednak pandemia. Joyce zakłada jeszcze powrót do negocjacji, jeśli poprawi się sytuacja finansowa narodowego przewoźnika Australii.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe połączenia lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony