Partner serwisu

Prezes Air France-KLM: Branża lotnicza musi odkryć siebie na nowo po pandemii

Emilia Derewienko 18.11.2020

Prezes Air France-KLM: Branża lotnicza musi odkryć siebie na nowo po pandemii
fot. KLM
– Kryzys COVID-19 zmusza branżę lotniczą do odkrywania siebie na nowo. Przetrwają tylko te firmy, które mogą się szybko, głęboko i trwale przekształcić – pisze dla europejskiej agencji Eurocontrol Benjamin Smith, dyrektor generalny Air France-KLM.
W ciągu zaledwie kilku tygodni pandemia COVID-19 wywróciła planetę do góry nogami: z otwartego i dostępnego świata zmieniliśmy się w podzielony na sekcje świat oddzielony granicami. Od kilku miesięcy linie lotnicze zawiesiły prawie całą swoją działalność. I chociaż powoli i warunkowo odzyskujemy wolność podróżowania w obrębie krajów i między kontynentami, kryzys ten zagraża przyszłości transportu lotniczego, zarówno pod względem jego krótkoterminowych skutków gospodarczych, jak i długoterminowych wartości i obowiązków.

Nowe obowiązki

Linie lotnicze będą oczywiście nadal łączyć kontynenty i ludzi, gospodarki i kultury, ponieważ odgrywają kluczową rolę w dzieleniu się wiedzą i nieustannym rozwoju naszego globalnego społeczeństwa. Nie sposób wyobrazić sobie świata, o jakim marzymy, bez transportu lotniczego. Jednak kryzys, przed którym stoi nasz przemysł, musi skłonić nas do przemyślenia sposobu jego działania, a nawet do przemyślenia siebie pod kilkoma względami.

Jak wiemy, samolot to najbezpieczniejszy środek transportu. Od samego początku gracze w branży lotniczej byli pionierami w dziedzinie bezpieczeństwa, opracowując i udostępniając nowe technologie, aby podróże lotnicze były jeszcze bardziej niezawodne. Dziś musimy rozszerzyć koncepcję bezpieczeństwa lotniczego na zdrowie i higienę, aby przyjąć nową żywotną odpowiedzialność w świecie, który się przed nami otwiera.

W Air France-KLM pracowaliśmy niestrudzenie od początku kryzysu, aby to osiągnąć. Linie lotnicze grupy podjęły rygorystyczne środki, aby zagwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa, mierząc temperaturę pasażerów, nosząc maski, zapewniając wysoką jakość powietrza w kabinie i wdrażając dodatkowe środki dezynfekujące, gdy tylko jest to możliwe. Wszystko po to, aby pozostać preferowanym środkiem transportu w przyszłości.

Przyspieszenie ekologicznej transformacji branży

Podczas gdy potrzeba zarządzania środowiskiem stała się coraz bardziej oczywista, żądania rządów, a także ich obywateli, stawały się coraz bardziej rygorystyczne. To bardzo dobra rzecz. Konieczne jest reagowanie na ogromne wyzwania klimatyczne, przed którymi stoimy, poprzez wspólne badanie wszystkich możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczenia hałasem i wszelkich form negatywnego wpływu na środowisko.

Cały ekosystem transportu lotniczego musi podjąć wspólne zobowiązanie: linie lotnicze muszą promować biopaliwa i rozwijać ekopilotaż, korzystając z floty nowocześniejszych samolotów.

Producenci samolotów i silników również zmniejszają swój ślad węglowy poprzez innowacje i procesy konstrukcyjne oraz opracowują bardziej oszczędne elementy samolotów. Najbardziej wydajne samoloty nie należą już do największych, a pierwszeństwo mają samoloty najnowszej generacji, takie jak Airbus A350, A220 i Boeing 787, które kończą erę czterosilnikowych samolotów wcześniej niż oczekiwano.

Dzięki temu zbiorowemu podejściu pewnego dnia musimy odnieść sukces w zaprojektowaniu „czystego” samolotu. Zgodnie z wielką tradycją zmian w naszej branży, musimy być w czołówce innowacji, aby przyszłe pokolenia mogły nadal podróżować.

Spełniamy nowe wymagania

Chociaż podróże lotnicze stały się raczej rutynowe, nasi klienci kwestionują teraz przydatność takiego rozwiązania w zakresie podróży: po co lecieć samolotem, a nie pociągiem? Po co nawet podróżować, skoro globalna blokada dowiodła skuteczności wideokonferencji? Która linia lotnicza najlepiej spełnia nowe aspiracje pasażerów? W obliczu tych bezprecedensowych pytań swoich klientów linie lotnicze będą musiały zmienić oferowane im doświadczenia. Doświadczenia z podróży muszą zostać ponownie przemyślane: od elastyczności podczas rezerwacji po konsumpcję lokalnych produktów na tackach z posiłkami, od eliminacji plastiku na pokładzie do programów dla osób często podróżujących, oferujących „mile środowiskowe”.

Podróże lotnicze już nigdy nie będą takie same

Na początku kryzysu COVID-19 widzieliśmy, jak kilka linii lotniczych zniknęło w ciągu kilku tygodni. Konsolidacja sektora, która w dużej mierze rozpoczęła się w ostatnich latach, prawdopodobnie przyspieszy, podobnie jak nowe strategie sojusznicze, które pomogą przywrócić rentowność w sektorze dotkniętym obecnie nowymi wyzwaniami.

Przemysł lotniczy (nadal) przeżywa kryzys i gdy się pojawi, będzie musiał dostosować aspiracje klientów na całym świecie do przeprojektowanych i odnowionych produktów i usług. Tylko poprzez zdecydowane zobowiązanie się do tej transformacji, branża transportu lotniczego przyczyni się do ponownego wynalezienia doświadczeń podróżniczych XXI wieku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo