Berlin-Brandenburg: Prawie 700 tys. pasażerów w 100 dni

fot. Berlin Brandenburg Airport
Infrastruktura i lotniska
Blisko 700 tys. pasażerów obsłużył Berlin-Brandenburg Airport Willy Brandt w swoich pierwszych 100 dniach po inauguracji – poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Lotnisko stolicy Niemiec, które uroczyście otwarto 31 października ubiegłego roku, każdej doby odprawiało od 4000 do 8000 podróżnych.
Pierwsze 100 dni działalności przyniosły bardzo słabe wyniki głównie z powodu rządowych restrykcji, które późną jesienią i zimą, bardziej odstraszały niż przyciągały pasażerów do rejsów powietrznych. Nie pomogły wdrożone wysokie środki bezpieczeństwa i higieny, potwierdzone dwoma certyfikatami Airports Council International (ACI). Dla porównania, przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 porty Tegel i Schoenefeld odprawiały łącznie niemal 100 tys. pasażerów dziennie.
Niemniej, jak podkreślają władze portu, nowy Terminal 1 został dobrze przyjęty zarówno przez podróżnych, jak i odwiedzających. Ich opinie na temat obiektów, usług i czystości są pozytywne. Zaplecze techniczne i procesy przeładunkowe działają stabilnie, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa nawet w trudnych warunkach zimowych. Infrastruktura lotniska okazała się wydajna i niezawodna. Ze względu na niewielki ruch Terminal 5 będzie tymczasowo zamknięty do 23 lutego 2021 roku.
– Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom lotniska i naszym partnerom za uruchomienie Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt. Pragnęliśmy oczywiście obsłużyć więcej pasażerów, ale cała branża została mocno dotknięta pandemią i nieustannie zmaga się z nowymi niepowodzeniami. Niemniej jednak jesteśmy przekonani, że nasze lotnisko odegra ważną rolę w ożywieniu gospodarczym stołecznego regionu – podkreślił Engelbert Luetke Daldrup, prezes Berlin-Brandenburg Airport Willy Brandt.
Pierwsze 100 dni działalności przyniosły bardzo słabe wyniki głównie z powodu rządowych restrykcji, które późną jesienią i zimą, bardziej odstraszały niż przyciągały pasażerów do rejsów powietrznych. Nie pomogły wdrożone wysokie środki bezpieczeństwa i higieny, potwierdzone dwoma certyfikatami Airports Council International (ACI). Dla porównania, przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 porty Tegel i Schoenefeld odprawiały łącznie niemal 100 tys. pasażerów dziennie.
Niemniej, jak podkreślają władze portu, nowy Terminal 1 został dobrze przyjęty zarówno przez podróżnych, jak i odwiedzających. Ich opinie na temat obiektów, usług i czystości są pozytywne. Zaplecze techniczne i procesy przeładunkowe działają stabilnie, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa nawet w trudnych warunkach zimowych. Infrastruktura lotniska okazała się wydajna i niezawodna. Ze względu na niewielki ruch Terminal 5 będzie tymczasowo zamknięty do 23 lutego 2021 roku.
#100TageBER
— BER – Berlin Brandenburg Airport (@berlinairport) February 8, 2021
Bislang konnten wir aufgrund der Auswirkungen der Corona-Pandemie nur 700.000 Passagiere am #BER begrüßen. Wir hoffen, dass es bald wieder mehr sind. Ein Dank an alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter! pic.twitter.com/CwWjpkpY8T
– Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom lotniska i naszym partnerom za uruchomienie Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt. Pragnęliśmy oczywiście obsłużyć więcej pasażerów, ale cała branża została mocno dotknięta pandemią i nieustannie zmaga się z nowymi niepowodzeniami. Niemniej jednak jesteśmy przekonani, że nasze lotnisko odegra ważną rolę w ożywieniu gospodarczym stołecznego regionu – podkreślił Engelbert Luetke Daldrup, prezes Berlin-Brandenburg Airport Willy Brandt.
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo

LOT: 2-3 mln zamiast 12 mln przewiezionych pasażerów. Eksperci: Żadna linia nie ma dobrego wyniku
68

Consumer Choice Center pisze list otwarty do prezesów linii lotniczych. Chodzi o zwroty i vouchery
0
