Partner serwisu

Port Lotniczy Warszawa-Modlin: W środę wyniki Due Diligence

Emilia Derewienko 18.06.2019

Port Lotniczy Warszawa-Modlin: W środę wyniki Due Diligence
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
Jutro, 19 czerwca, odbędzie się spotkanie wszystkich udziałowców Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, zwołane przez Przedsiębiorstwo Państwowe “Porty Lotnicze”. Zaprezentowany zostanie wynik Testu Prywatnego Inwestora oraz Due Diligence lotniska w Modlinie, przygotowany przez firmę Ernst&Young.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin ocenił swoje potrzeby inwestycyjne w latach 2019-2029 na ok. 250 mln zł, zaś władze województwa mazowieckiego planują dokapitalizować spółkę kwotą 50 mln zł. Zgodę na to wyraził już sejmik.

Test Prywatnego Inwestora ma wykazać, jaka jest kondycja spółki i czy dokapitalizowanie ma sens. Dogłębna analiza finansowa ma stwierdzić, czy dofinansowanie lotniska nie nosi znamion niedozwolonej pomocy publicznej. Due Diligence z kolei ma przedstawić, poza stanem finansowym lotniska, również istotne zagadnienia z analiz prawnych, środowiskowych oraz techniczno-inwestycyjnych.

Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, zarządca większości lotnisk w Polsce, jest właścicielem 30 proc. udziałów w Modlinie. Prezes spółki, Mariusz Szpikowski, uważa, że lotnisko jest źle zarządzane i generuje straty. Szef PPL-u wskazuje, że port zarabiający z opłat lotniskowych 5 zł na pasażerze, podczas gdy inne lotniska zyskują kilkadziesiąt złotych na każdego pasażera, swoje dochody generuje na „niezdrowych” zyskach pozalotniczych.

PPL nie zgadza się na zaciągnięcie kredytu, który pozwoliłby na rozbudowę lotniska i przyjmowanie nowych linii lotniczych i kolejnych pasażerów. Modlin potrzebuje zwłaszcza rozbudowy terminala. Władze lotniska, z powodu milczenia PPL-u, zadecydowały o postawieniu „terminala tymczasowego”. Jak się jednak okazuje, i ta inwestycja wymaga zgody spółki. Projekt rozbudowy pasa startowego również stoi w miejscu.

Jak twierdzi PPL, przedsiębiorstwo już trzykrotnie proponowało zniesienie wymogu jednomyślności, co skutkowałby możliwością podejmowania decyzji większością głosów. Nie było jednak na to zgody. W 2017 roku PPL proponował także dofinansowanie kwotą 140 mln zł za przejęcie większości udziałów i zarządzanie portem.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Radom kontra Modlin. Wojna o lotnisko
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony