Partner serwisu

Polaniecki (Enter Air): Nasze MAX-y mogą wrócić do latania w tym sezonie zimowym

Emilia Derewienko 03.11.2020

Polaniecki (Enter Air): Nasze MAX-y mogą wrócić do latania w tym sezonie zimowym
Fot. Boeing
– Oba samoloty Boeing 737 MAX 8, które stacjonują obecnie w Katowicach, przeszły już kilkanaście modyfikacji. Jako jedne z pierwszych na świecie przeszły oficjalnie w stan gotowości operacyjnej – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Grzegorz Polaniecki, prezes prywatnych linii lotniczych Enter Air.
Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Boeing spodziewa się, że MAX-y będą gotowe do lotu jeszcze w tym roku. Jak Enter Air przygotowuje się na powrót tych samolotów do służby? W swojej flocie macie ich dwie sztuki.

Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air: Na podstawie zaleceń władz lotniczych ekipy techniczne Boeinga dokonują niezbędnych przeglądów i modyfikacji MAX-ów. Znajdujące się we flocie Enter Air oba samoloty 737 MAX 8, które stacjonują obecnie w Katowicach, przeszły już kilkanaście modyfikacji, w tym separacje instalacji elektrycznej oraz inspekcje zbiorników paliwa. Maszyny zostały poddane dokładnym testom wszystkich instalacji i systemów związanych z bezpieczeństwem. Dzięki temu nasze MAX-y, jako jedne z pierwszych na świecie, przeszły oficjalnie w stan gotowości operacyjnej.

Co dla linii oznacza powrót MAX-ów do floty, na jakich kierunkach będą operować?

MAX to samolot najnowszej generacji, który w ocenie naszych inżynierów i pilotów jest bezkonkurencyjny w swojej klasie. Jest to maszyna bardzo ekologiczna i cicha. Ma też większy zasięg niż Boeing 737-800 czy Airbus A320, co umożliwia latanie do odległych destynacji bez międzylądowania. Samoloty będą służyły zarówno do obsługi rynku polskiego, ale także do współpracy z touroperatorami z całej Europy.

Kiedy więc możemy spodziewać się pierwszych rejsów Enter Air na pokładach MAX-ów?

Szef EASA bardzo pozytywnie zaopiniował ostatnio prace, jakie wykonał Boeing w celu przywrócenia samolotów do bezpiecznej eksploatacji. Nasze samoloty wrócą do latania bezpośrednio po zgodzie regulatora. Mamy nadzieję, że nasi pasażerowie będą mogli z nich korzystać już w trakcie sezonu zimowego.

Spodziewacie się, że pasażerowie mogą czuć obawę wobec latania tym modelem? Po dwóch katastrofach MAX-ów i prawie dwuletnim, globalnym uziemieniu samolotów?

Pasażerowie często opierają się na przekazie mediów, które niestety wielokrotnie pisały o tym samolocie nieprawdopodobne historie. Wszystko jednak wskazuje na to, że będzie to najlepszy samolot na świecie. Tak skrupulatnie sprawdzonego i dopracowanego odrzutowca nigdy w historii lotnictwa jeszcze nie było.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Problemy Boeing 737 MAX
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony