Podsumowanie zamówień Dubai Airshow 2021

Widok satelitarny na Dubai Airsow 2021Fot. Airbus Media
Nieco ponad 540 nowych samolotów zamówiono podczas zakończonego 16. Międzynarodowego Salonu Lotniczego Dubai Airshow w Dubaju. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem zamówień dokonanych podczas tegorocznych targów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
542 sprzedane samoloty
Łącznie podczas Dubai Airshow 2021 zamówiono 542 nowe maszyny, to o 51 proc. więcej niż w 2019 r., kiedy to pozyskano 357 samolotów. Poprzednie targi odbywały się jednak w cieniu Paris Air Show, na których sprzedano wówczas prawie 900 samolotów. W tym roku paryskie targi zostały odwołane stąd lepszy wynik Dubaju.
W ilości potwierdzonych zamówień (tzw. firm orders) bez wielkiego zaskoczenia wygrał Airbus. Ostatecznie ranking ułożył się następująco: Airbus, Boeing, ATR oraz Embraer. Wielkimi nieobecnymi wśród firm zbierających zamówienia był Bombardier (samoloty biznesowe), Irkut (MC-21 i Suchoj SSJ100) czy chiński COMAC (C919). Ci producenci nie otrzymali ani jednego zamówienia na samoloty komercyjne.
Warto dodać, że największe zamówienia złożyły trzy firmy: Indigo Partners, która kupiła 255 airbusów z rodziny A320neo, Air Lease Corporation, która zamówiła 111 airbusów (A220, A321neo, A330neo i A350F) oraz linia Akasa Air zamawiając 72 samoloty z rodziny B737 MAX. Nasze zestawienie producentów zostało ułożone według każdego rodzaju zamówień czyli tzw. firm orders, a także zobowiązań do zakupu (tzw. MoU lub LoI).
Airbus - 408 zamówionych samolotów
Producent z Tuluzy otrzymał zamówienia na 408 samolotów. Najpopularniejszymi sprzedawanymi samolotami przez Airbusa okazał się A321neo i A321XLR. Tych maszyn zamówiono lub zobowiązano się do zakupu aż 358 sztuk. A321XLR, który ma być rewolucją ekonomiczności wśród samolotów wąskokadłubowych na dalekich dystansach, cieszył się nadal sporym zainteresowaniem. Ponownie zaczęły się sprzedawać airbusy A220 i A330neo. Airbus także zebrał zamówienia na maszyny wojskowe A330 MRTT i A400M. Warto także dodać, że podczas Dubai Airshow producent ogłosił długo wyczekiwanego A350 w wersji cargo i zebrał w sumie 11 zobowiązań do zakupu. Dużym zaskoczeniem był brak zainteresowania pasażerskimi A350. Zamówienia Airbusa kształtują się następująco:
Boeing - 101 zamówionych samolotów
Boeing uplasował się na drugim miejscu wśród producentów samolotów. Mimo kryzysów COVID-19 oraz wizerunkowego amerykański producent otrzymał zamówienia i zobowiązania na 101 samolotów. Najbardziej popularnym samolotem, ku zaskoczeniu całej branży, okazał się boeing 737 MAX, a wśród samolotów szerokokadłubowych maszyny cargo. Zamówienia Boeinga kształtują się następująco:
ATR - 30 zamówionych samolotów
ATR uplasował się na trzecim miejscu wśród ilości zamówień. Producent w Dubaju zaprezentował najnowszy model ATR-a 72-600, a także ogłosił nowe silniki Pratt & Whitney Canada PW127XT jakie będą napędzać te turbośmigłowe samoloty. Dla ATR-a był to jeden z najlepszych salonów lotniczych w ostatnim czasie. Zamówienia ATR-a kształtują się następująco:
Embraer - trzy zamówione samoloty
Czwarte miejsce przypadło brazylijskiemu Embraerowi. Producent otrzymał zamówienie tylko na trzy samoloty. Na targach Embraer zaprezentował najnowszego E195-E2, KC-390 oraz samoloty biznesowe Preator. Zamówienia Embraera kształtują się następująco:
Overland Airlines Nigeria – 3 x E175 Plus (Firm)
Łącznie podczas Dubai Airshow 2021 zamówiono 542 nowe maszyny, to o 51 proc. więcej niż w 2019 r., kiedy to pozyskano 357 samolotów. Poprzednie targi odbywały się jednak w cieniu Paris Air Show, na których sprzedano wówczas prawie 900 samolotów. W tym roku paryskie targi zostały odwołane stąd lepszy wynik Dubaju.
W ilości potwierdzonych zamówień (tzw. firm orders) bez wielkiego zaskoczenia wygrał Airbus. Ostatecznie ranking ułożył się następująco: Airbus, Boeing, ATR oraz Embraer. Wielkimi nieobecnymi wśród firm zbierających zamówienia był Bombardier (samoloty biznesowe), Irkut (MC-21 i Suchoj SSJ100) czy chiński COMAC (C919). Ci producenci nie otrzymali ani jednego zamówienia na samoloty komercyjne.
Warto dodać, że największe zamówienia złożyły trzy firmy: Indigo Partners, która kupiła 255 airbusów z rodziny A320neo, Air Lease Corporation, która zamówiła 111 airbusów (A220, A321neo, A330neo i A350F) oraz linia Akasa Air zamawiając 72 samoloty z rodziny B737 MAX. Nasze zestawienie producentów zostało ułożone według każdego rodzaju zamówień czyli tzw. firm orders, a także zobowiązań do zakupu (tzw. MoU lub LoI).
Airbus - 408 zamówionych samolotów
Producent z Tuluzy otrzymał zamówienia na 408 samolotów. Najpopularniejszymi sprzedawanymi samolotami przez Airbusa okazał się A321neo i A321XLR. Tych maszyn zamówiono lub zobowiązano się do zakupu aż 358 sztuk. A321XLR, który ma być rewolucją ekonomiczności wśród samolotów wąskokadłubowych na dalekich dystansach, cieszył się nadal sporym zainteresowaniem. Ponownie zaczęły się sprzedawać airbusy A220 i A330neo. Airbus także zebrał zamówienia na maszyny wojskowe A330 MRTT i A400M. Warto także dodać, że podczas Dubai Airshow producent ogłosił długo wyczekiwanego A350 w wersji cargo i zebrał w sumie 11 zobowiązań do zakupu. Dużym zaskoczeniem był brak zainteresowania pasażerskimi A350. Zamówienia Airbusa kształtują się następująco:
- Indigo Partners - 226 x A321neo (75 dla Wizza, 91 dla Frontier Airlines, 39 dla Volaris i 21 dla JetSMART - firm)
- Indigo Partners - 29 x A321XLR (27 dla Wizza, dwa dla JetSMART - firm)
- Jaazera Airways - 28 x A321neo (MoU)
- ALC - 25 x A220 (MoU)
- ALC - 55 x A321neo (MoU)
- ALC - 20 x A321XLR (MoU)
- ALC - 7 x A350F (MoU)
- ALC - 4 x A330neo (MoU)
- Ibom Air - 10 x A220 (firm)
- CMA CGM Group - 4 x A350F (MoU)
- UAE Air Force - 2 x A330 MRTT (firm)
- Indonesian Ministry of Defence - 2 x A400M (firm)
Boeing - 101 zamówionych samolotów
Boeing uplasował się na drugim miejscu wśród producentów samolotów. Mimo kryzysów COVID-19 oraz wizerunkowego amerykański producent otrzymał zamówienia i zobowiązania na 101 samolotów. Najbardziej popularnym samolotem, ku zaskoczeniu całej branży, okazał się boeing 737 MAX, a wśród samolotów szerokokadłubowych maszyny cargo. Zamówienia Boeinga kształtują się następująco:
- Akasa Air- 72 x B737 MAX 8/ MAX 200 (firm)
- Icelease - 11 x B737-800BCF (firm)
- DHL - 9 x B767-300BCF (firm)
- Sky One FZE – 3 x B777-300 (firm)
- Emirates – 2 x B777F (firm)
- Air Tanzania - 2 x B737 MAX 8 (firm)
- Air Tanzania - 1 x B767F (firm)
- Air Tanzania - 1 x B787-8 (firm)
ATR - 30 zamówionych samolotów
ATR uplasował się na trzecim miejscu wśród ilości zamówień. Producent w Dubaju zaprezentował najnowszy model ATR-a 72-600, a także ogłosił nowe silniki Pratt & Whitney Canada PW127XT jakie będą napędzać te turbośmigłowe samoloty. Dla ATR-a był to jeden z najlepszych salonów lotniczych w ostatnim czasie. Zamówienia ATR-a kształtują się następująco:
- Sky Express- 6 x ATR 72-600
- Air Corsica - 5 x ATR 72-600 (pierwszy klient nowych silników PW127XT)
- Niezidentyfikowany klient - 5 x ATR 72-600
- Binter Canarias - 4 x ATR 72-600
- TAROM - 3 x ATR 72-600
- Afrijet - 3 x ATR 72-600
- Toki Air - 1 x ATR 42-600S
- Japan Air Commuter - 1 x ATR 42-600
- Niezidentyfikowany klient - 2 x ATR 42-600
Embraer - trzy zamówione samoloty
Czwarte miejsce przypadło brazylijskiemu Embraerowi. Producent otrzymał zamówienie tylko na trzy samoloty. Na targach Embraer zaprezentował najnowszego E195-E2, KC-390 oraz samoloty biznesowe Preator. Zamówienia Embraera kształtują się następująco:
Overland Airlines Nigeria – 3 x E175 Plus (Firm)
Komentarze:
Flota

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |