Partner serwisu

Po porzuconego w Szczecinie B738 zgłosił się właściciel

Mateusz Kieruzal 05.05.2022

Po porzuconego w Szczecinie B738 zgłosił się właściciel
Fot. Szczecin-Goleniów Airport
Po boeinga 737-800, który od półtora miesiąca stał porzucony na płycie lotniska w Szczecinie-Goleniowie zgłosił się właściciel. Samolot poleciał do Katowic, gdzie trafił do lotniskowego hangaru. Pod koniec marca załoga samolotu ukraińskich linii lotniczych Azur Air Ukraine opuściła samolot po przewiezieniu do Szczecina ostatniej grupy ukraińskich uchodźców, którzy w momencie wybuchu wojny w Ukrainie przebywali na wakacjach w Egipcie.
Boeing 737-800 to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy produkowany w przeróżnych wariantach od 1967 roku. Właśnie taka maszyna przyleciała na lotnisko Szczecin-Goleniów z egipskiego kurortu Szarm el-Szejk, położonego na półwyspie Synaj w czwartek (17 marca) około godziny 09:00, przewożąc ukraińskich turystów, którzy udali się na wakacje jeszcze przed rosyjską agresją.
Do zachodniopomorskiego portu lotniczego na pokładzie B738 należącego do Azur Air Ukraine przyleciało 150 Ukraińców. Po ostatnim locie załoga samolotu wraz z pasażerami opuściła lotnisko. Po wylądowaniu w Szczecinie maszynę opuścili piloci i załoga pokładowa. Mieli powiedzieć, że już nie pracują dla linii lotniczych Azur Air Ukraine, które są powiązane z rosyjskim przewoźnikiem UTair Aviation.

– Wysiadła załoga i poinformowała, że nie są już pracownikami linii lotniczej Azur Air, zostali zwolnieni i nie mają możliwości, żeby tym samolotem udać się w kolejną trasę – mówił RMF MAXXX rzecznik prasowy szczecińskiego portu lotniczego, Krzysztof Domagalski.

Zgłosił się właściciel


Teraz po samolot zgłosił się jego właściciel. Maszyna wykonała lot do Katowic, gdzie najpewniej zostanie przemalowana i przekazana nowemu użytkownikowi. Wartość samolotu szacowana jest na 70 mln dolarów amerykańskich.

– Właściciel zgłosił się i samolot poleciał do Katowic do hangaru. Sądzimy, że w tamtym miejscu, taką mamy informację od właściciela, będzie przygotowany dla innej linii lotniczej, aby dalej służyć i latać – przekazuje Krzysztof Domagalski.

Boeing 737-800 stał na lotnisku w Goleniowie (woj. zachodniopomorskie) półtora miesiąca. Dzienna opłata za jego postój wynosiła 600 zł. – To jest raptem 26 tys. zł za półtora miesiąca postoju samolotu, który waży 80 ton i zajmował powierzchnię, porównując z parkingiem, około 50 samochodów osobowych – mówi teraz Domagalski. Za postój samolotu rachunek opłaciła firma AEG. W międzyczasie maszyna przechodziła różnego rodzaju przeglądy techniczne, które zapewniała spółka handlingowa Welcome Airport Service.

Powiązanie z rosyjskimi liniami Azur Air

Azur Air Ukraine to ukraińskie linie lotnicze założone w 2008 roku jako UTair-Ukraine. Była to ukraińska filia rosyjskiej spółki macierzystej UTair Aviation, obsługująca zarówno loty krajowe, jak i międzynarodowe.

W październiku 2015 r. ogłoszono, że touroperator Anex Tours przejmie UTair-Ukraine od UTair Aviation w celu zmiany marki na Azur Air Ukraine. Linie stały się przewoźnikiem czarterowym. Kilka tygodni później Anex kupił także rosyjski Azur Air, którego „nowy” ukraiński Azur Air jest teraz siostrzaną firmą. Flota Azur Air Ukraine składa się z 11 następujących samolotów: czterech 189-miejscowych boeingów 737-800, trzech 273-miejscowych B757-300, trzech 334-miejscowych B767-300ER i jednego B777-300ER.

Linie wykonywały loty do wakacyjnych kurortów w Bułgarii (Burgas), Egipcie (Hurghada, Szarm el-Szejk), Indii (Goa), Meksyku (Cancun), Hiszpanii (Barcelona), Tajlandii (Phuket), Tunezji (Enfidha), Turcji (Antalyi, Bodrum, Dalaman), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (Dubaju) i Wietnamie (Nha Trang). Przewoźnik latał także na Dominikanę (La Romana, Punta Cana), Sri Lankę (Kolombo) i Malediwy.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Lotniska regionalne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony