Partner serwisu

Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo

Avgeek 17.04.2022

arrow
arrow
Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo
Fot. WestJet Cargo
Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo
Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo
Pierwszy boeing B737-800BCF dla WestJet Cargo
WestJet Cargo odebrał pierwszego z czterech boeingów B737-800 w wersji BCF (Boeing Converted Freighter). Samolot jest leasingowany od firmy BBAM, a linia jest pierwszym przewoźnikiem w Kanadzie z B737-800BCF, który będzie wykorzystywany do obsługi ładunków cargo: ekspresowych oraz e-commerce.
Przed dostarczeniem do siedziby WestJet Cargo w Calgary, pierwszy samolot o numerze seryjnym MSN 34686 został przebudowany przez Boeinga w autoryzowanym zakładzie MRO w Guangzhou w Chinach. Maszyna otrzymała rejestrację C-FJWS, ma 16 lat, a wcześniej latał dla niemieckich linii Hapagfly oraz TUIfly.

- Dostarczenie naszego pierwszego frachtowca do naszej bazy w Calgary, daje nam ogromną wiarę we wzrost i rozwój naszych usług w zakresie komercyjnego cargo i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak nasze nowe dedykowane usługi w zakresie komercyjnego cargo nabiorą rozpędu i zaczniemy świadczyć konkurencyjne usługi dla klientów cargo w całej Kanadzie - powiedział Alexis von Hoensbroech, prezes linii WestJet.

Według przekazanych informacji WestJet Cargo planuje wprowadzić wszystkie cztery 737BCF do floty do końca 2022 r.

- BBAM jest podekscytowany możliwością współpracy z naszym długoletnim klientem WestJet przy uruchamianiu WestJet Cargo. To nasz pierwszy samolot boeing 737-800BCF w Ameryce Północnej, co jest ważnym kamieniem milowym dla wiodącego w branży programu frachtowców BBAM - powiedział Steve Zissis, prezes i dyrektor generalny BBAM.

B737-800BCF umożliwia WestJet Cargo oferowanie klientom większej wydajności paliwowej, elastyczności i częstotliwości lotów. Trasy i regularne usługi WestJet Cargo będą zaspokajać różnorodne potrzeby klientów z branży cargo, wykorzystując istniejącą sieć połączeń WestJet i wysoko wykwalifikowanych pilotów 737.

- Misją WestJet Cargo jest zapewnienie naszym klientom niezawodności, punktualności i konkurencyjnych kosztów, które są synonimem marki WestJet. Cieszę się z naszej dalszej współpracy z BBAM, ponieważ będziemy świadkami, jak nasze dedykowane frachtowce zapewniają naszym klientom większą niezawodność, elastyczność i pojemność w transporcie ich różnorodnych przesyłek do wybranego miejsca przeznaczenia - dodał von Hoensbroech.

WestJet ogłosił w czerwcu 2021 r. nowy dedykowany serwis cargo, wykorzystujący 737-800BCF, aby zaspokoić większe potrzeby kanadyjskich firm, spedytorów, załadowców i klientów indywidualnych.

O 737 BCF

B737-800BCF, który zadebiutował na Le Bourget w 2019 r., to jeden z najnowszych produktów cargo Boeinga. Łącznie producentowi udało się dotąd zebrać zamówienia na nieco ponad 230 samolotów 737-800BCF od 19 podmiotów. B738 BCF jest do 15 proc. oszczędniejszy i ma niższą emisję CO2 niż 737-400SF. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przebudową samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services, Taikoo Aircraft Engineering MRO w Guangzhou, w Cooperativa Autogestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA) w Kostaryce, a od pewnego czasu także w London Gatwick MRO w Wielkiej Brytanii.

Flota WestJet

Flota WestJet i WestJet ze 105 boeingów: 46 B737-700, 38 B737-800, 14 B737 MAX 8, jednego B737-800BCF oraz sześciu B787-9 Dreamliner. Linia oczekuje na dostawę 49 maszyn: 22 boeingów B737 MAX 7, ośmiu B737 MAX 8, 12 B737 MAX 10, czterech B787-9 oraz trzech B737-800BCF. WestJet posiada także społkę WestJet Encore, której flota składa się z 47 De Havilland Canada DHC-8 Dash 8-400.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony