Partner serwisu

PGL: 104 mln zł zysku netto za 2019 rok

Redakcja 10.11.2020

PGL: 104 mln zł zysku netto za 2019 rok
fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
Polska Grupa Lotnicza w 2019 roku odnotowała łączny zysk netto w wysokości 104 mln zł – wynika ze sprawozdania podmiotu. Największą część zysków stanowiły przychody Polskich Linii Lotniczych LOT, których grupa jest właścicielem.
W 2019 roku zysk netto PLL LOT wyniósł 68,85 mln zł i ten wynik stanowił znaczną część zysku netto całej grupy. LS Airport Services, firma handlingowa, która podobnie jak LOT należy do Polskiej Grupy Lotniczej w 100 proc., zanotowała prawie 10 mln zysku netto. LOT Aircraft Maintenance uzyskała 5,61 mln zysku netto. PGL Leasing, jako jedyna, odnotowała stratę netto na poziomie 164,78 tys. zł.

Omawiany 2019 rok, był pierwszym, kiedy grupa działała przez pełne 12 miesięcy jako grupa kapitałowa. Podmiot został powołany w grudniu 2017 roku przez premiera Mateusza Morawieckiego, a jej kapitał zakładowy wynosił wówczas 1,2 mld zł.

Przejęcie akcji firm, które wchodzą w skład grupy, nastąpiło w październiku 2018 roku. Należą do nich PLL LOT, LOTAMS, LS Airport Services oraz PGL Leasing. Z wymienionych spółek jedynie LOTAMS, zajmująca się obsługą techniczną samolotów, jest w posiadaniu PGL w 73,04 proc. Reszta wymienionych firm jest w 100 proc. we władaniu Grupy.

Warto w tym miejscu dodać, że w związku z planowanym – a finalnie nieudanym – przejęciem wakacyjnej, niemieckiej linii Condor, PGL w 2020 roku utworzył kolejne dwie spółki: PGL Germany GmbH i PGL Germany II GmbH, o kapitale zakładowym w wysokości 25 tys. euro. W bieżącym roku powstała także trzecia spółka o nazwie LOT Polish Airlines. Aktualnie więc PGL posiada 16 spółek, z czego 6 w pełni.

PGL rozwija tymczasem swoje centrum serwisowe dla samolotów pasażerskich w Rzeszowie. Baza będzie w stanie obsługiwać maszyny szerokokadłubowe, takie jak np. Boeing 787 Dreamliner, Boeing 777 i Airbus A350 i będzie jednocześnie największym tego typu obiektem w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rok 2020 znacząco dał się we znaki branży lotniczej na całym świecie, zmieniając jej obraz i potęgując kryzysy przewoźników. Pandemia koronawirusa spustoszyła przewozy pasażerskie, a utrzymujący się, niewielki popyt na podróże lotnicze, wraz z restrykcjami krajowymi może sprawić, że sektor będzie podnosił się jeszcze przez lata. Czas wychodzenia sektora lotniczego z kryzysu będzie więc największym sprawdzianem, także dla Polskiej Grupy Lotniczej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
PLL LOT
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony