Partner serwisu

Ostatnie takie wyniki? Aerofłot publikuje dane za 2021 rok

Rafał Dybiński 05.03.2022

Ostatnie takie wyniki? Aerofłot publikuje dane za 2021 rok
fot. Aerofłot
Linie lotnicze z grupy Aerofłot przewiozły 45,8 mln pasażerów w ciągu całego 2021 roku. To o blisko 52 proc. więcej aniżeli w poprzednich dwunastu miesiącach - poinformował w oficjalnym komunikacie narodowy przewoźnik Rosji.
Na znaczącą poprawę ubiegłorocznych wyników wpłynął przede wszystkim wzrost ruchu krajowego, który w pełni się ożywił, przewyższając nawet statystyki z 2019 roku.

Międzynarodowy ruch lotniczy był natomiast na poziomie jedynie nieznacznie lepszym od tego z 2020 roku, co było efektem długo utrzymujących się ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 na całym świecie. Po inwazji Rosji na Ukrainę oraz sankcji ze strony Unii Europejskiej, a także zamknięcia przestrzeni powietrznej Wielkiej Brytanii, Kanady i Stanów Zjednoczonych dla linii lotniczych z największego państwa globu należy spodziewać się jednak bardzo słabych rezultatów w tym segmencie również za 2022 rok.

Duży wzrost przychodów i... kosztów

Przychody grupy Aerofłot w 2021 roku wzrosły jednak o 62,7 proc. w odniesieniu do wcześniejszych dwunastu miesięcy. Wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął poziom 80,3 proc. To o 6,7 punktu procentowego więcej aniżeli w 2020 roku.

Przychody tylko z regularnych lotów pasażerskich wzrosły o 76,4 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, natomiast przychody z transportów cargo zwiększyły się o 28,5 proc. w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Niemniej koszty operacyjne w 2021 roku wzrosły o 26 proc. Tylko koszty paliwa lotniczego zwiększyły się aż o 67,5 proc.

Wzrosły także o 46,5 proc. wydatki związane z obsługą samolotów i pasażerów. Grupa narodowego przewoźnika Rosji tłumaczy je zwiększonym naciskiem na bezpieczeństwo pasażerów i przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się zakażeń koronawirusem. Kontynuowano jeszcze wykonywanie dodatkowych procedur przygotowania przed lotem oraz dezynfekcji samolotów, a także zapewniano pasażerom środki ochrony indywidualnej. Koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne pozostały zasadniczo niezmienione w odniesieniu do 2020 roku.

77,6 proc. ruchu pasażerskiego z 2019 roku

"Pomimo presji makroekonomicznej, w tym wahań kursów walut i znacznego wzrostu kosztów paliwa lotniczego odnotowaliśmy w 2021 roku znaczną poprawę wyników finansowych, w tym wyższe przychody i kilkukrotne zmniejszenie strat. Konsekwentne kroki podjęte przez kierownictwo spowodowały ożywienie działalności na dużą skalę. Nasze linie lotnicze przewiozły 45,8 mln pasażerów, co odpowiada 77,6 proc. ruchu pasażerskiego z 2019 roku. Liczba podróżnych na trasach krajowych była nawet o 15,3 proc. wyższa niż przed trzema laty" - podkreślono w komunikacie grupy Aerofłotu.

"Dzięki kontynuowanej polityce ścisłej kontroli kosztów przychody rosły szybciej niż koszty. Poprawiła się rentowność, a znacznie zmniejszyła się strata operacyjna. Stabilne wyniki finansowe osiągnięte w trzecim kwartale 2021 roku, kiedy wypracowaliśmy pierwszy kwartalny zysk netto od początku pandemii, wpłynęły na poprawę rezultatów w ciągu całych dwunastu miesięcy. Byliśmy w stanie przekroczyć swoje cele finansowe dzięki połączeniu podejmowanych inicjatyw oszczędnościowych i operacyjnych" - podsumowano roczne wyniki.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Statystyki pasażerskie
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony