Partner serwisu

Ostatni B737-400 LOT-u (SP-LLF) odleciał na przebudowę do Shannon

Avgeek 02.10.2020

Ostatni B737-400 LOT-u (SP-LLF) odleciał na przebudowę do Shannon
fot. Redakcja
Wczoraj (1 października) z lotniska Chopina do irlandzkiego Shannon odleciał ostatni boeing B737-400 Polskich Linii Lotniczych LOT o znakach rejestracyjnych SP-LLF. 10 marca br. ostatnim lotem komercyjnym maszyny te pożegnały słynne B737 Classic w służbie LOT-u. Koniec kariery we flocie narodowego przewoźnika będzie jednocześnie początkiem nowego życia maszyny w wersji towarowej.
Przebudowa na cargo

Maszyna odleciała do Shannon gdzie przejdzie przebudowę do wersji cargo. Samolot dołączył do dwóch dawnych B737-400 LOT-u o rejestracjach SP-LLE i SP-LLG, który kolejno 11 marca i 3 września br. wylądowały w Shannon i rozpoczęły już przebudowę. Jak wcześniej informowaliśmy ostatnie trzy B734 SP-LLE, SP-LLF oraz SP-LLG nie będą już wozić pasażerów, jednak, jak informował wtedy portal ch-aviation, będą w dalszym ciągu wykonywać operacje lotnicze po przebudowie na samoloty do przewozu frachtu lotniczego (cargo). W przypadku mniejszych samolotów frachtowych, które sporo czasu spędzają na ziemi podczas wyładunku i załadunku cargo, ekonomika lotu jest mniej istotna niż solidna konstrukcja i niezawodność, co powoduje iż dawne boeingi 737-400 LOT-u doskonale sprawdzą się w nowej roli. Samoloty są w dyspozycji firmy leasingowej Vx Capital i według informacji lessora trafią do maltańskiego przewoźnika AIR X Charter.

B737-400

Wersja boeinga B737-400 została ogłoszona przez amerykańskiego producenta w marcu 1985 r. Wszystko po to, aby wypełnić lukę między B737-300 a B757-200 i mocniej konkurować z airbusem A320 i McDonnell Douglasem MD-80. Prototyp został pokazany 26 stycznia 1988 r., a swój pierwszy lot techniczny odbył po raz pierwszy 19 lutego 1988 r. Pierwszy samolot wszedł do służby 15 września 1988 r. w linii Piedmont Airlines, która zamówiła łącznie 25 takich samolotów. Przez 12 lat łącznie wyprodukowano 486 egzemplarzy B737-400, a ostatni z nich trafił 28 lutego 2000 r. do linii Czech Airlines. B737-400 został wycofany z oferty Boeinga w sierpniu 1998 r., a jego następcą został B737-800 z nowej rodziny Next-Generation.

B737 Classic w PLL LOT

LOT odebrał swojego pierwszego boeinga B737-400 w kwietniu 1993 r. Samoloty zabierały wtedy na pokład 147 pasażerów i pomogły linii wymienić starzejącą się flotę radzieckich odrzutowców. Część floty latało także przez kilka lat w spółce córce – linii Centralwings oraz pod marką LOT Charters. LOT obecnie posiada we flocie jeszcze trzy 737-400, które pod niebawem zostaną wyrejestrowane z polskiego AOC i przejdą przebudowę na maszyny cargo. Łącznie przez flotę naszego rodzimego przewoźnika przewinęło się 10 takich maszyn. Były to samoloty o rejestracjach SP-LLA, SP-LLB, SP-LLC, SP-LLD, SP-LLE, SP-LLF, SP-LLG, SP-LLH, SP-LLK i SP-LLL. Więcej na temat obsługi B737-400 w artykule "LOTAMS podsumowuje obsługę boeingów B737-400".

Flota PLL LOT składa się obecnie z 74 samolotów, w tym 12 B737: siedmiu B737-800 oraz pięciu B737 MAX 8.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony