Ogromne zwolnienia w Mitsubishi Aircraft. Może odejść nawet 95 procent pracowników

fot. Piotr Bożyk
Biznes i przemysł
Japoński koncern Mitsubishi Aircraft planuje zwolnić pracowników przypisanych do programu rozwoju SpaceJet – pierwszego produkowanego w kraju samolotu pasażerskiego. Firma zwolni przytłaczającą większość swojego personelu.
Mitsubishi Aircraft ma zmniejszyć liczbę swoich pracowników o 95 proc. do kwietnia 2021 roku. Po redukcjach etatów zatrudnienie w firmie wyniesie około 150 osób.
Z kolei spółka-matka, Mitsubishi Heavy Industries, już w październiku ogłosiła, że zawiesi rozwój programu SpaceJet z powodu pandemii koronawirusa i niekorzystnych okoliczności dla lotnictwa. Firma przerwała testy w locie 90-miejscowego odrzutowca regionalnego SpaceJet M90 i zawiesiła rozwój 76-osobowego M100.
Aktywność Mitsubishi w amerykańskim stanie Waszyngton również zostanie ograniczona do minimum. Loty testowe samolotów zostały zawieszone aż do kwietnia, obecnie prowadzone są prace konserwacyjne jedynie na czterech maszynach.
Mitsubishi Aircraft już w maju tego roku zamknęła wszystkie swoje lokalizacje poza Japonią i przeniosła działania związane z programem SpaceJet z powrotem do swojej siedziby głównej w Nagoi w Japonii. Była to odpowiedź na presję kosztową w związku ze spowolnieniem lotniczym spowodowanym koronawirusem.
Z kolei spółka-matka, Mitsubishi Heavy Industries, już w październiku ogłosiła, że zawiesi rozwój programu SpaceJet z powodu pandemii koronawirusa i niekorzystnych okoliczności dla lotnictwa. Firma przerwała testy w locie 90-miejscowego odrzutowca regionalnego SpaceJet M90 i zawiesiła rozwój 76-osobowego M100.
Aktywność Mitsubishi w amerykańskim stanie Waszyngton również zostanie ograniczona do minimum. Loty testowe samolotów zostały zawieszone aż do kwietnia, obecnie prowadzone są prace konserwacyjne jedynie na czterech maszynach.
Mitsubishi Aircraft już w maju tego roku zamknęła wszystkie swoje lokalizacje poza Japonią i przeniosła działania związane z programem SpaceJet z powrotem do swojej siedziby głównej w Nagoi w Japonii. Była to odpowiedź na presję kosztową w związku ze spowolnieniem lotniczym spowodowanym koronawirusem.
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo

LOT: 2-3 mln zamiast 12 mln przewiezionych pasażerów. Eksperci: Żadna linia nie ma dobrego wyniku
55

Consumer Choice Center pisze list otwarty do prezesów linii lotniczych. Chodzi o zwroty i vouchery
0

W pociągach można zajmować wszystkie miejsca siedzące. W Intercity będzie trzeba mieć miejscówkę
264
