Partner serwisu

NAC: Breeze Airways odebrały pierwszego embraera E190

Avgeek 06.02.2021

NAC: Breeze Airways odebrały pierwszego embraera E190
Fot. Embraer Media
Firma leasingowa Nordic Aviation Capital (NAC) poinformowała w ostatnich dniach, że ​​dostarczyła Breeze Airways pierwszego embraera E190 o numerze seryjnym MSN 19000070. Jest to pierwszy z 15 samolotów E190 jakie NAC dostarczy nowej linii. Umowa zawiera także pakiet wsparcia TrueChoice Flight Hour z GE dotyczący silnika CF34-10E napędzającego te samoloty.
NAC z przyjemnością rozpoczyna nowe partnerstwo z Breeze Airways i kontynuuje długotrwałą współpracę z doświadczonym biznesmenem lotniczym, Davidem Neelemanem, który ma udokumentowane sukcesy w postaci założenia pięciu komercyjnych linii lotniczych, w tym dwóch bardzo silnych graczy jakim są AZUL Airlines w Brazylii oraz JetBlue Airways w USA. Jego najnowsze przedsięwzięcie w Stanach Zjednoczonych ma na celu uczynienie świata podróży prostszym, niedrogim, przyjaznym i wygodnym.

– Ogłoszenie to zbiega się ze znaczącym zainteresowaniem na całym świecie modelem E-Jet w wersji E190. Samoloty regionalne, takie jak E190, jako pierwsze wróciły do ​​służby, ponieważ idealnie nadają się do obsługi tras podczas powrótu po pandemii koronawirusa. Ten typ samolotu po raz kolejny przeżywa odrodzenie, ponieważ pozwala liniom kontynuować opłacalną obsługę wszystkich rynków i częstotliwości sprzed wystąpienia koronawirusa. Zespół Breeze ma ogromne doświadczenie w pracy z rodziną E-Jet i cieszymy się, że możemy z nimi współpracować, rozpoczynając nową linię lotniczą właśnie E190, typem samolotu idealnie dopasowanym do ich ekscytującej nowej siatki połączeń – powiedział Jim Murphy, wiceprezes ds. operacyjnych w NAC.

Breeze Airways odłożyły oficjalną premierę i start na ten rok. Nowa linia miała wystartować w ubiegłym roku, ale plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i gwałtowny spadek popytu na podróże powietrzne. Teraz przewoźnik twierdzi, że dzięki odpowiednim samolotom jest w stanie dobrze wejść w niszę na rynku i odbudować wiele połączeń sprzed pandemii.

– Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z naszej współpracy z Nordic Aviation Capital i odebrania od NAC naszego pierwszego Embraera E190. Z niecierpliwością czekamy na długą i wzajemnie korzystną współpracę, a także na kolejnych 14 samolotów E-Jet – powiedził David Neeleman, założyciel Breeze Airways.

Nowy start-up, nie Moxy a Breeze Airways

Nowa linia została założona przez Davida Neelemana, który wcześniej był współzałożycielem Morris Air, WestJet, JetBlue i Azul Linhas Aereas. Kapitał początkowy start-upu wyniósł 100 mln dolarów. Breeze Airways rozpocznie działalność od międzynarodowego lotniska w Salt Lake City, z planowaną dalszą rozbudową siatki połączeń i baz operacyjnych. Według pierwszych informacji i raportów ogłoszona nazwa Moxy miała być rzeczywistą nazwą linii lotniczej. Jednak Marriott zgłosił sprzeciw, ponieważ ma markę hotelową o tej samej nazwie. Firma Davida Neelemana od kilku lat nosi nazwę Breeze Aviation Group. W związku z tym jego najnowszy start-up przyjął tę nazwę.

– To nazwa, której nikt nie nienawidził. Myślę o wszystkich nazwach, które kiedykolwiek używaliśmy od WestJet do Morris Air. To naprawdę nie miało dużego znaczenia, jak się nazywała dana linia. Breeze to dobre imię i myślę, że daje ludziom dobre konotacje i dobre uczucia. Nikt nigdy nie jest przeciw przyjemnej chłodnej morskiej bryzie – powiedział Neeleman.

Przyszła flota

Breeze wybrał dwa typy samolotów. Po pierwsze, jest to airbus A220 – a zamówienie tych samolotów zostało złożone jakiś czas temu. Neeleman zobowiązał się do zakupu 60 takich maszyn. Po drugie, Breeze rozpocznie operacje od samolotów embraer E190 od NAC, a także E195, które przejmuje po linii Azul. Gdy Azul odbiera E-Jety nowej generacji E2, E195 zostają przekazywane Breeze w bardzo atrakcyjnej ofercie leasingowej. Jak donoszą media, umowa jest tak dobra, że ​​Breeze nie musi nawet latać samolotem każdego dnia, aby dobrze wyjść finansowo. Może po prostu je zaparkować, gdy popyt będzie niski.

Podczas gdy E190 i E195 będą skonfigurowane we wszystkich wersjach ekonomicznych, A220 będą mogły mieć na pokładzie klasę premium. Neeleman powiedział mediom, że rozważa wiele różnych konfiguracji, w tym jedną z aż 36 rozkładanymi fotelami premium, a nawet jedną z płaskimi siedzeniami klasy biznesowej. Samoloty będą miały WiFi, chociaż może nie być ono bezpłatne. Na pokładzie będzie też dostępna transmisja telewizyjna na żywo, ale bez osobistego systemu rozrywki pokładowej w każdym fotelu.

Obecnie we flocie znajdują się dwa embraery: jeden E190 o raz jeden E195. Te pierwsze leasinguje NAC, a latały one wcześniej w Air Canada. Natomiast E195 pochodzą od wspomnianej wcześniej linii AZUL. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 103 samolotów: 60 airbusów A220-300, 14 embraerów E190 oraz 29 E195.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony