Partner serwisu

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu

Redakcja 12.10.2021

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu
fot. Piotr Bożyk
Brytyjski serwis konsumencki MoneySavingExpert (MSE) ujawnił, że Ryanair zakazał wejścia na pokład samolotu kilku pasażerom, którzy mieli już kupione bilety. Powodem było skorzystanie wcześniej przez podróżnych z procedury chargeback związanej z odwołaniem lotu i próbą odzyskania przez nich pieniędzy za bilety.
Serwis MSE dotarł do trzech osób, którym nie udało się polecieć rejsem Ryanaira, ponieważ tani przewoźnik z Irlandii domagał się zwrotu środków, które uzyskali w efekcie usługi chargeback. Kwoty podlegające zwrotom dla niskokosztowca wahały się od 400 do 650 funtów brytyjskich.

Jak do tego doszło? Ryanair podczas lockdownu realizował sporo połączeń do i z Wielkiej Brytanii, ale wielu podróżnych ze względu na restrykcje nie zdecydowało się wówczas wykorzystać biletów i polecieć. Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy odmówił jednak takim pasażerom zwrotu pieniędzy za bilety. Ci wówczas decydowali się na procedurę chargeback. To według stanowiska niskokosztowca nie było legalne.

- Loty odbywające się zgodnie z rozkładem, nie podlegają procedurze zwrotu pieniędzy za niewykorzystany bilet. Takie zapisy znajdują się w regulaminie Ryanaira, który pasażerowie akceptują podczas rezerwacji. Znajduje się tam również zapis, że możemy odmówić wejścia na pokład pasażerowi w sytuacji, gdy ten jest nam winny pieniądze w efekcie poprzednich rejsów - oświadczył przewoźnik z Irlandii, cytowany przez "Guardian".

Według relacji brytyjskich dziennikarzy niektórzy podróżni otrzymali powiadomienia o konieczności oddania pieniędzy na kilka godzin przed planowanym wylotem. – To oburzające zachowanie. Przewoźnik nie szanuje swoich klientów, jeśli pozwala na rezerwację biletu i dopiero w ostatniej chwili informuje pasażerów o konieczności zwrotu pieniędzy – uważa Guy Anker z MSE.

Problemu najwyraźniej nie dostrzega brytyjski Competion and Markets Authority. Regulator w minionym tygodniu zamknął dochodzenie w podobnej sprawie dotyczącej Ryanaira i British Airways. Tani przewoźnik z Irlandii oraz narodowe linie lotnicze Wielkiej Brytanii odmawiały bowiem pasażerom zwrotu za bilety, których nie wykorzystali podczas restrykcji związanych z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przewoźnicy niskokosztowi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony