Partner serwisu

Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)

Rafał Dybiński 12.08.2022

arrow
arrow
Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)
fot. Regent
Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)
Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)
Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)
Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)
Firma Regent we współpracy z Siemensem sonduje możliwość budowy sieci transportu na Hawajach, opartego na elektrycznych motoszybowcach, które będą mogły zabrać na pokład tuzin podróżnych. Projekt ma stymulować innowacje w kierunku bardziej przyjaznego środowisku ruchu pasażerskiego i towarowego na słynnym archipelagu na Oceanie Spokojnym, należącym do Stanów Zjednoczonych.
Partnerami firmy Regent w realizacji ambitnego wyzwania zostały spółka Pacific Current, dostawca zrównoważonych rozwiązań energetycznych na Hawajch oraz Mokulele Airlines, czyli linie lotnicze z grupy Southern Airways Express. – Musimy najpierw wsłuchać się w potrzeby lokalnych społeczności i dowiedzieć się na czym im zależy. Pierwsze reakcje były jednak pozytywne – podkreślił Billy Thalheimer, prezes i współzałożyciel firmy Regent.

– Cieszymy się, że przekraczamy granice innowacji w czystym transporcie dla Hawajów. To wyjątkowe miejsce z wrażliwymi ekosystemami środowiskowymi oraz bogatą bioróżnorodnością. Studium wykonalności będzie kontynuacją naszego zaangażowania we współpracę z lokalnymi społecznościami, organizacjami obywatelskimi oraz liderami sektora prywatnego i publicznego. Dzięki temu zrozumiemy lepiej jak poprawić codzienne życie mieszkańców. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tego zespołu, który przyspieszy dążenie Hawajów do przyszłości zeroemisyjnej. Podchodzimy jednak do tego projektu z wielką pokorą – zaznaczył Thalheimer.

Dwunastomiejscowa maszyna Viceroy firmy Regent, która jest hybrydą samolotu i statku, ma obsługiwać trasy o długości do 290 km, których zasięg będzie można zwiększyć nawet do 800 km z akumulatorami nowej generacji. Wśród pierwszych klientów spodziewane są firmy z branży lotniczej lub operatorzy promowi, a także dostawcy usług logistycznych.



Viceroy unosi się podczas lotu zaledwie kilka metrów nad powierzchnią wody. Maszyna może operować w trzech trybach. W pobliżu portów może poruszać się jak statek i wodolot z prędkością do 75 km/h, natomiast na bardziej otwartym już akwenie może latać z prędkością do 300 km/h. Jej zaletą będą niskie koszty eksploatacji w połączeniu z komfortem samolotu i dużą prędkością.

– Chcemy wprowadzić na rynek nowy, rewolucyjny środek transportu, który może zmienić sposób transportu ludzi i ładunków drogą wodną – zapowiada Mike Klinker, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w firmie Regent, której sercem wszystkich narzędzi projektowych, inżynieryjnych i programistycznych jest platforma Siemens Xcelerator.

– Trwa rewolucja w procesie elektryfikacji całej branży i jej tempo jest niesamowite. Regent jest pionierem w dziedzinie innowacyjnego szybkiego transportu przybrzeżnego. Od samego początku dążymy do zeroemisyjności w transporcie i pomagamy szybciej zrealizować ten cel – dodał Dale Tutt, wiceprezes ds. strategii w Siemens Digital Industries Software.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony