Partner serwisu

Mniejsze półroczne straty Emirates i ponad 6 mln obsłużonych pasażerów

inf. pras 15.11.2021

Mniejsze półroczne straty Emirates i ponad 6 mln obsłużonych pasażerów
fot. Emirates Press
Grupa Emirates ogłosiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021-22. Przychody wyniosły 6,7 mld dolarów za okres pierwszych sześciu miesięcy roku podatkowego 2021-22. To wzrost o 81 proc. w porównaniu do 3,7 mld dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Szybkie odrabianie strat związane jest z łagodzeniem obostrzeń na całym świecie i ze wzrastającym popytem na transport lotniczy związanym między innymi z programami szczepień przeciw COVID-19.

Duża poprawa względem poprzedniego półrocza

Grupa zanotowała stratę netto za pierwsze półrocze roku fiskalnego 2021-22 w wysokości 1,6 mld dolarów, co stanowi istotną poprawę w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku, gdy strata wyniosła 3,8 mld dolarów. 

Grupa wypracowała EBITDA na poziomie 1,5 mld dolarów, co stanowi spektakularny zwrot w porównaniu do ujemnego salda EBITDA wysokości 12 mln dolarów w analogicznym okresie zeszłego roku. Pokazuje to, że firma zdecydowanie odzyskuje rentowność operacyjną. Sytuacja gotówkowa Grupy Emirates na dzień 30 września 2021 roku to 5,1 mld dolarów, w porównaniu do 5,4 mld dolarów na dzień 31 marca 2021 roku.

– Gdy rozpoczynaliśmy rok finansowy 2021-22, programy szczepień przeciw COVID-19 rozpoczynały się na bezprecedensową skalę na całym świecie. W ramach Grupy zaobserwowaliśmy wzrost operacji i popytu, gdy poszczególne kraje zaczęły luzować ograniczenia w podróżowaniu. Największy wzrost nastąpił w lecie i tendencja utrzyma się w okresie zimowym i później. Transport towarowy i przeładunkowy nadal radzi sobie bardzo dobrze i stanowi podstawę, na której byliśmy w stanie szybko odbudować sektor usług pasażerskich. I chociaż nie powróciliśmy jeszcze do poziomu sprzed pandemii i nie odzyskaliśmy rentowności, to dzięki mocnym przychodom i solidnemu saldu gotówkowemu, pod koniec pierwszej połowy roku obrotowego 2021-22 dość dobrze udawało się nam odrabiać straty – powiedział Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates. 

– Chcemy podziękować naszym klientom za nieustanne wsparcie, a także wszystkim naszym akcjonariuszom i partnerom w sektorze lotniczym i turystycznym za wysiłki, dzięki którym międzynarodowy transport lotniczy mógł zostać wznowiony w bezpieczny i płynny sposób. Byliśmy w stanie dostosować się i przetrwać najcięższy okres w naszej dotychczasowej historii dzięki silnej pozycji Emirates i marek należących do dnata, wysokiej jakości produktów i usług, możliwościom cyfrowym i innowacyjnym, a także dzięki naszym niesamowitym ludziom. Mamy zamiar dalej inwestować w te kluczowe obszary, aby nadal się rozwijać, wykorzystując procesy i nowe możliwości technologiczne, które wdrożyliśmy w ciągu ostatnich miesięcy – dodał Ahmed bin Saeed Al Maktoum.

Ponad 73 tys. pracowników

Grupa Emirates była w stanie wykorzystać własne solidne rezerwy gotówkowe i dostęp do funduszy zapewniany zarówno przez właściciela jak i szersze otoczenie kapitałowe, co pozwoliło na wspieranie potrzeb finansowych w obliczu bezprecedensowych wyzwań przed jakimi stanęła branża lotnicza i turystyczna ze względu na pandemię COVID-19. W pierwszej połowie roku 2021-22 Właściciel przekazał kolejne 681 mln dolarów w postaci inwestycji kapitałowych. Jest to ogromne wsparcie dla linii w jej staraniach mających na celu odrobienie strat. Baza pracowników grupy Emirates zmniejszyła się nieznacznie o dwa proc. w porównaniu do 31 marca 2021 roku i 30 września 2021 roku wynosiła 73 571 osób. Ze względu na przewidywany wzrost przepustowości i działań biznesowych, Emirates i dnata rozpoczęły proces rekrutacji, aby sprostać nowym wyzwaniom, skupiając się w szczególności na ponownym zatrudnieniu pracowników, którzy byli wcześniej urlopowani bądź zwolnieni.

W pierwszych miesiącach roku finansowego 2021-22, linie Emirates odebrały dwa nowe Airbusy 380 i wycofały z floty dwa starsze samoloty w ramach długoterminowej strategii zwiększającej ogólną efektywność, minimalizującej ślad emisyjny i zapewniającej klientom usługi najwyższej jakości.

Dzięki skupieniu się na przywróceniu sieci pasażerskiej i połączeń z węzła transportowego w Dubaju, linie Emirates były w stanie szybko zareagować na zniesienie ograniczeń i wznowić usługi czy uruchomić dodatkowe loty. W lipcu firma wprowadziła loty do Miami, a podczas pierwszej połowy roku finansowego 2021-22, podpisała porozumienia codeshare i interline z Airlink, Aeromar, Azul, Cemair i South African Airways, aby rozszerzać zakres opcji transportowych oferowanych swoim klientom.

Loty na 139 lotnisk

Zgodnie ze stanem na 30 września, linie oferowały loty pasażerskie i cargo na 139 lotnisk, korzystając ze swojej całej floty Boeingów 777 i 37 Airbusów A380. Linie Emirates nadal podejmują inicjatywy mające na celu poprawę jakości usług, zwiększenia poczucia bezpieczeństwa wśród klientów i zapewnienia bezpiecznego i efektywnego funkcjonowania. W czerwcu Emirates były pierwszymi liniami lotniczymi, które przyłączyły się do międzynarodowego projektu IATA Travel Pass, prowadząc jednocześnie nieprzerwane inwestycje w dodatkowe technologie biometryczne i inne cyfrowe metody weryfikacyjne na lotnisku w Dubaju. Dla pasażerów VIP i stałych klientów linie Emirates przywracają większą liczbę poczekalni i usług prywatnego kierowcy na najważniejszych lotniskach poza Dubajem, a także wprowadzają internetową platformę subskrypcyjną „Skywards+”, dzięki której 27 mln członków uzyska łatwy dostęp do nagród i przywilejów dostosowanych do ich potrzeb.

Zdolność przewozowa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku zwiększyła o 66 proc. do 16,3 mld oferowanych tonokilometrów (Available Tonne Kilometres - ATKM) ze względu na istotny wzrost liczby lotów, gdy coraz większa liczba krajów poluzowała ograniczenia dotyczące turystyki i lotów. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) wzrosła ponad trzykrotnie o 250 proc., podczas, gdy przepływ pasażerski mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) wzrósł o 335 proc., przy średnim współczynniku wypełnienia miejsc (Passenger Seat Factor), który powrócił do poziomu 47,9 proc. z 38,6 proc. notowanego w zeszłym pandemicznym roku.

Linie Emirates przewiozły 6,1 miliona pasażerów pomiędzy 1 kwietnia a 30 września 2021 roku, czyli o 319 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Wielkość przewozów cargo zwiększyła się do 1,1 miliona ton, co stanowiło wzrost o 39 proc., osiągając jednocześnie 90 proc. wolumenu przewozu sprzed pandemii (2019 rok). Pokazuje to jak niezwykła jest elastyczność Emirates Skycargo i umiejętność dostosowania się do potrzeb klientów zarówno w przypadku transportu szczepionek i leków, jak i takich podstawowych produktów jak żywność, towary szybko się psujące, konie wystawowe czy wysokiej klasy samochody.

W pierwszej połowie roku finansowego 2021-22 Emirates Skycargo rozbudowały łańcuch chłodniczy dla wyrobów farmaceutycznych dodając kolejne 94 chłodnicze miejsca paletowe do swojej infrastruktury na lotnisku w Dubaju, która jest zgodna z DGP EU (Dobrą Praktyką Dystrybucyjną UE). Emirates Skycargo wspierają globalny proces wdrażania szczepionek przeciwko COVID-19, przetransportowały już ponad 150 mln dawek przez węzeł w Dubaju (do lipca 2021 roku).

Mocny wzrost przychodów

W pierwszej połowie roku finansowego 2021-22 strata linii Emirates wynosiła 1,6 mld dolarów w porównaniu do 3,4 mld dolarów w zeszłym roku. Przychody Emirates, włączając inne przychody operacyjne, w wysokości 5,9 mld dolarów wzrosły o 86 proc. w porównaniu do 3,2 mld dolarów w analogicznym okresie zeszłego roku. Mocny wzrost przychodów odzwierciedla szybki powrót popytu na loty pasażerskie w momencie, gdy restrykcje dotyczące lotów i turystki zostały poluzowane na całym świecie.

Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 22 proc. ze względu na ogólny wzrost przepustowości o 66 proc. Koszty paliwa wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Wynikało to głównie z 81 proc. wyższej konsumpcji paliwa w połączeniu z istotnym zwiększeniem liczby lotów podczas sześciomiesięcznego okresu do końca września, a także zwiększenia średnich cen ropy. Paliwo, największy komponent kosztów operacyjnych linii lotniczych, podczas okresów sprawozdawczych przed pandemią stanowiło 20 proc. kosztów operacyjnych, a w ciągu pierwszych 6 miesięcy ostatniego roku zaledwie 11 proc. Dzięki istotnemu wzrostowi operacji w ciągu sześciu miesięcy EBITDA Emirates wzrósł do 1,4 mld dolarów w porównaniu do 79 mln dolarów w tym samym okresie zeszłego roku.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Statystyki pasażerskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony