Partner serwisu

Mediolan: Letnia siatka z Malpensy i Linate bliżej poziomu sprzed trzech lat

Rafał Dybiński 20.04.2022

Mediolan: Letnia siatka z Malpensy i Linate bliżej poziomu sprzed trzech lat
Fot. EasyJet/Twitter
Porty lotnicze Linate i Malpensa w Mediolanie obsłużą w sumie 156 destynacji w 70 krajach na całym świecie w sezonie letnim 2022 roku. To poziom 75 proc. rekordowej sieci tras sprzed trzech lat.
Kluczowa w ożywieniu długodystansowych połączeń z największego miasta Lombardii pozostaje Ameryka Północna. Oferta nie tylko została odtworzona, ale również wzbogacona o nowe opcje, dzięki wejściu na rynek nowych przewoźników, takich jak ITA Airways, Neos oraz La Compagnie.

Siedmiu przewoźników poleci do Nowego Jorku

Pojawiły się codzienne rejsy Delta Air Lines do Atlanty i United Airlines do Chicago oraz pięć razy w tygodniu do Montrealu, realizowane przez Air Canada. Narodowe linie lotnicze z Kraju Klonowego Liścia oferują ponadto loty do Toronto.

Aż siedmiu przewoźników z portów największego miasta północy Włoch poleci do Nowego Jorku. Oprócz codziennych rejsów ITA Airways, American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines i Emirates, pięć razy w tygodniu dostępne są loty La Compagnie, a dwa razy w tygodniu Neos.

Rynek południowoamerykański nie jest jeszcze rozbudowany, niemniej chilijski przewoźnik LATAM zapewnia rejsy do Sao Paulo. Największe miasto Brazylii oraz tego kontynentu obsługiwane jest cztery razy w tygodniu. ITA Airways dopiero planują loty do Buenos Aires, które będą realizowane airbusami A350-900. Pierwszy z czterech zamówionych szerokokadłubowców wzmocni flotę narodowych linii lotniczych Włoch w czerwcu bieżącego roku. Połączenia do miejsc wakacyjnych w Ameryce Środkowej i na Karaibach, takich jak Montego Bay na Jamajce czy Punta Cana na Dominikanie uzupełnia Neos.

Mnóstwo połączeń na Bliski Wschód

Kryzys wywołany wirusem COVID-19 uwypuklił znaczenie połączeń w węzłach Zatoki Perskiej, które zapewniają komunikację z Azją, subkontynentem indyjskim i Afryką. Do aż siedmiu lotnisk na Bliskim Wschodzie będzie można polecieć z portu Malpensa. Od czerwca siatkę w regionie wzmocni jeszcze Gulf Air, oferujące pięć razy w tygodniu loty do Bahrajnu.

Dwa razy dziennie ze stolicy Lombardii latają natomiast Qatar Airways i Emirates, realizujące rejsy do odpowiednio Dohy i Dubaju. Codziennie z Etihad Airways można przemieścić się z Mediolanu do Abu Zabi. Singapore Airlines każdej doby obsługują macierzysty Singapur, natomiast Ethiopian Airlines stołeczną Addis Abebę. Ponadto cztery razy w tygodniu z Saudią można polecieć do Dżuddy. W takiej samej częstotliwości działają połączenia Oman Air do Maskatu i Air Senegal do Dakaru. Wreszcie dzięki Kuwait Airways trzy razy w tygodniu jest opcja podróży z północy Włoch do Kuwejtu. Oferowanie do Azji oraz Afryki uzupełnia Neos z dwoma w tygodniu rejsami do Dakaru oraz lotami do Tiencin i Pekinu.

Europa w objęciach tanich linii lotniczych

Analizując na koniec europejski rynek lotnisko Mediolan-Malpensa będzie w najbliższym sezonie letnim bazą dla 40 samolotów trzech najważniejszych niskokosztowców na Starym Kontynencie. EasyJet, Ryanair i Wizz Air obsłużą sieć aż 88 destynacji.

Nowością w regionie Morza Egejskiego będą połączenia Sun Express do Izmiru (dwa razy w tygodniu), Aegean Airlines do Salonik (trzy razy w tygodniu) oraz easyJet na Skiatos, realizowane cztery razy w tygodniu. W regionie Adriatyku z kolei Croatia Airlines dwa razy w tygodniu dolecą do Splitu, natomiast easyJet wzmocnią śródziemnomorską siatkę trzema w tygodniu rejsami na Lampedusę. Dla brytyjskiego taniego przewoźnika będzie to debiut na tej trasie. Warte odnotowania są również loty ITA Airways z portu Linate do Hamburga. Więcej o nich pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przewoźnicy niskokosztowi
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony