Partner serwisu

Maroko niedostępne dla lotów międzynarodowych do 31 stycznia

Rafał Dybiński 28.12.2021

Maroko niedostępne dla lotów międzynarodowych do 31 stycznia
fot. Royal Air Maroc
Marokański Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował o przedłużeniu zamknięcia krajowej przestrzeni powietrznej do północy 31 stycznia 2022 roku. Powodem jest oczywiście wzrost zakażeń wariantem omikron koronawirusa SARS-CoV-2.
Najmocniej dotknięte zakazem linie lotnicze Royal Air Maroc odwołały natychmiast wszystkie rejsy międzynarodowe do 1 lutego. Realizowane będą jedynie loty pilnej potrzeby z Maroka do Belgii, Francji, Hiszpanii, Mauretanii oraz Włoch.

Royal Air Maroc gwarantuje klientom zwroty pieniędzy za dokonane rezerwacje na rejsy w tym czasie. Narodowy przewoźnik Maroka nie będzie także pobierać dodatkowych opłat za zmiany dat wylotów aż do 31 października przyszłego roku.

Royal Air Maroc na początku przyszłego miesiąca skupią się siłą rzeczy na krajowych połączeniach. Przewoźnik z Afryki Północnej oferuje loty do dziewiętnastu miejsc docelowych w Maroku. Głównym hubem jest Casablanca, ale istotną rolę odgrywają również węzły w Agadirze, Essaouirze, Fezie, Rabacie, Marrakeszu, Tangerze, Tetouan i Wadżdzie.

Narodowy przewoźnik Maroko przynajmniej do 1 lutego nie doleci do kilkudziesięciu destynacji w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, które są w jego sieci połączeń. Ponadto nadal zawieszone pozostaną transatlantyckie rejsy do Rio De Janeiro i Sao Paulo w Brazylii oraz do Montrealu, Nowego Jorku i Waszyngtonu w Stanach Zjednoczonych. Przed wybuchem pandemii oferowane były jeszcze loty do Miami, ale największe miasto Florydy zostało wycofane z siatki połączeń linii lotniczych z Afryki Północnej.

Flota Royal Air Maroc składa się aktualnie z 51 samolotów. Ponad połowa z nich, bowiem 30 odrzutowców, to boeingi 737-800. Flotę wąskokadłubowców uzupełnia sześć turbośmigłowych ATR 72-600, cztery embraery E190, a także dwa boeingi 737 MAX 8. Długodystansowe trasy narodowy przewoźnik Maroka obsługuje z pomocą dziewięciu szerokokadłubowych Dreamlinerów. Pięć z nich to wersja 787-9, a pozostałe cztery to wersja 787-8.   
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo