Partner serwisu

Malepszak: PKP SA i PLK to kluczowi partnerzy dla Portu Solidarność [Wideo]

Emilia Derewienko 10.10.2019

– W kwestiach kolejowych nasi absolutnie kluczowi partnerzy to grupy PKP SA, PKP PLK, PKP Energetyka i ważne kwestie, związane z zasilaniem nowych linii kolejowych – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny.
W fazie przygotowań jest plan generalny Portu Solidarność – megalotniska, powstającego między Łodzią a Warszawą. Przedstawiciele spółki, zajmującej się realizacją całego projektu, Centralnego Portu Komunikacyjnego sp. z o.o., podkreślają, że przedsięwzięcie jest skomplikowane, a ogrom zadań wskazuje na potrzebę współpracy z innymi podmiotami.

– Partnerzy strategiczni występują w trzech zasadniczych elementach: jest to zarówno branża lotnicza – i tutaj rozmawiamy już od dłuższego czasu z partnerami. W kwestiach lotniczych jest to IATA, są to również linie lotnicze. Razem możemy stworzyć dokument w postaci briefu strategicznego i planu generalnego lotniska, który ma jasno określić jak to lotnisko ma wyglądać – tłumaczy w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki CPK.

Jak dodaje, interesariuszy jest wielu, ponieważ sama liczba kluczowych elementów lotniska przekracza 100. Malepszak określa proces budowy i realizacji, a także uzgadniania wszystkich detali „długotrwałym”.  Istotną częścią nowego lotniska jest komponent kolejowy – budowa 1600 km nowych tras, także dla Kolei Dużych Prędkości. Zamierzenie jest takie, aby do CPK z każdego miasta w Polsce (poza Rzeszowem i Szczecinem) można było dojechać w mniej niż dwie i pół godziny.

– Jeśli chodzi o kwestie kolejowe, to absolutnie kluczowi partnerzy w postaci grupy PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka i ważne kwestie, związane z zasilaniem nowych linii kolejowych. Ten problem nie został do końca rozpoznany – dodaje Piotr Malepszak.

Jak stwierdza, w zakresie rozbudowy układu drogowego działa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. – Realizuje temat, który już został zapoczątkowany w postaci autostrady A2 i jej poszerzenia, ale też ringu autostradowego wokół Warszawy – szczególnie tych elementów, które mają przylegać do lotniska w postaci nowej drogi krajowej S50, przekształconej z drogi krajowej DK-50 – podsumowuje.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony