Malepszak: PAŻP jest kluczowym partnerem CPK [Wideo]
Infrastruktura i lotniska
– Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest kluczowym strategicznym partnerem dla Centralnego Portu Komunikacyjnego z kilku względów. Stała współpraca jest wymagana pod kątem przemodelowania ruchu lotniczego nad Polską – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki CPK.
– Nowe lotnisko, Centralny Port Komunikacyjny, wymaga zupełnie nowego określenia tras komunikacyjnych nad Polską. Szczególnie w podejściu do Warszawy, ale tak naprawdę w modelu całościowym nad ruchem lotniczym na terenie całego kraju – mówi naszemu portalowi Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki CPK.
CPK powstanie między Łodzią a Warszawą. Na jesieni 2027 roku ma z Portu Solidarność wystartować pierwszy samolot pasażerski. Pierwszy terminal szykowany jest na 50 mln pasażerów, natomiast docelowa przepustowość lotniska może sięgnąć nawet 100 mln podróżnych w ciągu roku. Bardzo istotnym komponentem CPK, jako jednego z ważniejszych europejskich hubów, jest powstanie tras kolejowych do megalotniska – 1600 km nowych torów.
Zainteresowanie CPK deklarują nie tylko zagraniczni przewoźnicy lotniczy, ale również instytucje krajowe związane z lotnictwem, między innymi właśnie PAŻP. – Potrzebne są elementy związane z nową infrastrukturą konieczną do budowy i wyposażenia kontroli ruchu lotniczego, jak również te, związane z wykształceniem i przeszkoleniem kontrolerów ruchu – podkreśla Piotr Malepszak.
Prezes CPK zaznacza, że zapotrzebowanie na kontrolerów ruchu jest ogromne, nie tylko pod kątem CPK, ale ze względu na rosnący ruch lotnictwa pasażerskiego. Ale to tylko jedna z grup zawodowych w branży, w której brakuje pracowników.
– Jest zapotrzebowanie na nowe zawody, związane z lotnictwem. Istnieje szereg elementów, do których trzeba przygotować się już teraz, z dużym wyprzedzeniem, zanim lotnisko będzie w fazie budowlanej i przed jego fizycznym otwarciem – dodaje Malepszak.
CPK powstanie między Łodzią a Warszawą. Na jesieni 2027 roku ma z Portu Solidarność wystartować pierwszy samolot pasażerski. Pierwszy terminal szykowany jest na 50 mln pasażerów, natomiast docelowa przepustowość lotniska może sięgnąć nawet 100 mln podróżnych w ciągu roku. Bardzo istotnym komponentem CPK, jako jednego z ważniejszych europejskich hubów, jest powstanie tras kolejowych do megalotniska – 1600 km nowych torów.
Zainteresowanie CPK deklarują nie tylko zagraniczni przewoźnicy lotniczy, ale również instytucje krajowe związane z lotnictwem, między innymi właśnie PAŻP. – Potrzebne są elementy związane z nową infrastrukturą konieczną do budowy i wyposażenia kontroli ruchu lotniczego, jak również te, związane z wykształceniem i przeszkoleniem kontrolerów ruchu – podkreśla Piotr Malepszak.
Prezes CPK zaznacza, że zapotrzebowanie na kontrolerów ruchu jest ogromne, nie tylko pod kątem CPK, ale ze względu na rosnący ruch lotnictwa pasażerskiego. Ale to tylko jedna z grup zawodowych w branży, w której brakuje pracowników.
– Jest zapotrzebowanie na nowe zawody, związane z lotnictwem. Istnieje szereg elementów, do których trzeba przygotować się już teraz, z dużym wyprzedzeniem, zanim lotnisko będzie w fazie budowlanej i przed jego fizycznym otwarciem – dodaje Malepszak.
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |