Partner serwisu

Malaysia Aviation Group otwiera przetarg na sprzedaż sześciu airbusów A380

Avgeek 17.07.2021

Malaysia Aviation Group otwiera przetarg na sprzedaż sześciu airbusów A380
Fot. Florent Peraudeau
Malaysia Aviation Group (MAG) ogłosiła przetarg na sprzedaż sześciu samolotów airbus A380-800 lub ich komponentów, podała spółka w czwartek (15 lipca) w poście na swoim profilu na portalu LinkedIn – donosi Reuters.
Malaysia Aviation Group, która jest spółką matką narodowego przewoźnika Malaysia Airlines i przeszła restrukturyzację na początku tego roku, zaprosiła zainteresowanych nabywców do składania ofert do południa 12 sierpnia br. Dyrektor generalny grupy, kapitan Izham Ismail, potwierdził już w maju, że MAG chce pozbyć się swojej floty A380 po zakończeniu restrukturyzacji zadłużenia o czym informowaliśmy o tym w naszym artykule "Malaysia Airlines wycofają z floty wszystkie A380". Grupa była przekonana, że flota A380 nie pasuje do jej przyszłych planów, jako że zmieniła swoją strategię.

Wcześniej na podobne decyzje podjęli zarządzający Thai Airways, Air France, niemiecką Lufthansą czy Etihad Airways. Wątpliwy jest również powrót Super Jumbo do flot China Southern Airlines oraz Qatar Airways. Oprócz Emirates loty pasażerskie zamierzają jeszcze realizować z pomocą pękatych gigantów Korean Air, British Airways, australijskie Qantas, japońskie All Nippon Airways oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn.

Pierwszy A380 dla Malaysia Airlines trafił w połowie czerwca 2012 r., zaś ostatni w marcu 2013 r. A380 Malaysia zabiera na pokład 494 pasażerów w konfiguracji trzech klas: osiem w klasie pierwszej, 66 w biznes oraz 420 w klasie ekonomicznej. Wszystkie fotele klasy biznes wraz z 70 klasy ekonomicznej znajdują się na górnym pokładzie samolotu. Pierwszą trasę na jakiej poleciał SuperJumbo była trasa Kuala Lumpur – Londyn, a kolejna Kuala Lumpur – Sydney.

Warto dodać, że to nie był pierwszy plan wycofania malezyjskich A380. Już w 2015 r., po dwóch katastrofach boeingów B777-200ER, rada nadzorcza spółki poinformowała, że z floty odejdzie 20 samolotów oraz zamknięta zostanie spółka frachtowa malezyjskiej linii – MAS Cargo. Przewoźnik planował wtedy wycofać całą flotę airbusów A380. Dwie maszyny miały odejść w 2015 r., natomiast kolejne cztery do końca 2016 r. Jednak tak się nie stało. Obecnie flota przewoźnika składa się z 80 samolotów: trzech airbusów A330F, sześciu A330-200, 15 A330-300, sześciu A380, sześciu A350-900 oraz 44 boeingów B737-800NG.

Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony