Partner serwisu

Lufthansa zwalnia większość pracowników w Delhi, ale z bazy nie rezygnuje

Emilia Derewienko 11.02.2021

Lufthansa zwalnia większość pracowników w Delhi, ale z bazy nie rezygnuje
fot. Piotr Bożyk
Niemiecka linia lotnicza rozwiąże umowy z dużą liczbą stewardów stacjonujących w Delhi. Winna jest oczywiście pandemia koronawirusa i spór toczący się między Lufthansą a związkami zawodowymi spółki.
Lufthansa nadal ma bazy zagraniczne w trzech lokalizacjach: w Bangkoku, Delhi i Tokio. Po ogłoszeniu, że baza w stolicy Tajlandii zostanie zamknięta pod koniec lutego, linie lotnicze potwierdziły drastyczne cięcia zatrudnienia w indyjskim Delhi. – Ubolewamy, że umowy o pracę na czas określony stewardów w Delhi nie zostaną przedłużone – skomentował rzecznik Lufthansy.

Według nieoficjalnych źródeł, chodzi o kontrakty dla 103 pracowników przewoźnika, stacjonujących w Delhi. „Poważne skutki finansowe pandemii koronawirusa nie pozostawiają nam innego wyboru. Cięcia kadrowe dotyczą zatrudnionych w Niemczech i całej Europie, ale także na ważnych rynkach międzynarodowych, takich jak Indie – można przeczytać w oświadczeniu Lufthansy.

Spór ze związkiem

Z wewnętrznych dokumentów wynika jednak, że podczas negocjacji z lokalnym związkiem zawodowym doszło do sporu. 23 grudnia podpisano porozumienie z przedstawicielami związku o dwuletnim, bezpłatnym urlopie dla wszystkich stewardów stacjonujących w Delhi. W tym czasie linia lotnicza nadal opłacałaby składki na ubezpieczenie zdrowotne pracowników i ich krewnych. Ponadto osiągnięto porozumienie w sprawie odpraw, w przypadku dobrowolnego odejścia z firmy.

Jednak indyjski związek zawodowy podpis wycofał, a negocjacje z nowo wybranym komitetem wykonawczym zakończyły się niepowodzeniem. Pracownicy stwierdzili, że będą zatrudnieni do końca 2024 roku i jest to warunek niepodlegający negocjacjom.

Delhi ma przyszłość

Ponieważ nie osiągnięto porozumienia, linia lotnicza zainicjowała rozwiązanie 103 umów na czas określony. Obecnie w Delhi pozostaje tylko 32 stewardów, pracujących na stałe. Mimo to, na tę chwilę nie wydaje się, aby planowano całkowite zamknięcie lokalizacji w Delhi. „W przeciwieństwie do bazy w Bangkoku, kierownictwo dostrzegło długoterminową perspektywę dla lokalizacji w Delhi”, głosi list do pracowników.

Indyjski rynek lotniczy jest jednym z najszybciej rozwijających się i najbardziej obiecujących dla lotnictwa na świecie. Indie są też – obok Chin i Stanów Zjednoczonych – największym rynkiem krajowym. Jeszcze przed pandemią, w roku 2019, indyjski sektor lotniczy wniósł do budżetu państwa 72 mld dolarów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo